Iranian Agriculture News Agency

عدم وجود قانون حمایت از حیوانات در ایران؛

پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات در سه دوره مجلس تاکنون خاک می‌خورد

رئیس انجمن حمایت از حیوانات با ابراز تأسف از نبود قانونی برای حمایت از حیوانات در ایران گفت: علی‌رغم تمامی تلاش‌های انجمن برای گوشزد کردن نبود قانونی برای بررسی مشکلات ناشی از عدم نگهداری صحیح و حمایت از حقوق حیوانات، تاکنون اقدامی در این رابطه از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات در سه دوره مجلس تاکنون خاک می‌خورد
پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات در سه دوره مجلس تاکنون خاک می‌خورد

رئیس انجمن حمایت از حیوانات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا با اشاره بر ارائه پیش‌نویس این قانون در مجلس ششم افزود: پیش‌نویس این قانون از سوی انجمن حمایت از حیوانات در مجلس ششم داده شده است اما تاکنون که مجلس نهم هم آغاز به کار کرده است، ‌هیچ اقدامی برای تصویب و یا حداقل بررسی این پیش‌نویس صورت نگرفته است.

جاوید آل‌داوود با بیان اینکه در صورت عدم رسیدگی به وضعیت محیط زیست ایران، منابع ملی طبیعی را از دست خواهیم داد، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های تخلافات صورت گرفته در مورد اذیت و آزار حیوانات و نقض حقوق آنها به‌دلیل اینکه معمولاً از سیستم‌های اجرایی و یا تشکل‌های غیردولتی حمایتی صورت نمی‌گیرد، هیچ امیدی به بررسی و یا اعمال قانون متخلفان این امر نداریم.

وی ادامه داد: ما تنها با این هدف که حداقل پایمال شدن حقوق حیوانات مطرح شود به این موارد اعتراض می‌کنیم و از مراجع قانونی نیز پیگیری می‌کنیم، اما امیدی به مؤثر واقع شدن این اعتراضات در برخورد با خاطیان نیست.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات در پایان با اشاره به پرونده کشتار خرس و دو توله خردسالش که سال گذشته اتفاق افتاد، تصریح کرد: اگر شرایط برای برخورد قاطعانه‌تر با عاملین کشتار حیوانات و اذیت و آزار آنها وجود داشت، احتمال وقوع چنین ماجراهایی کاهش پیدا می‌کرد. این در حالی است که متهم ردیف اول پرونده خرس‌ها که دستگیر شده بود، با پرداخت وثیقه 20 میلیون تومانی از زندان آزاد شد./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910614-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید