Iranian Agriculture News Agency

تنظیم بازار خرمای رمضان سال آینده کلید خورد

ذخیره‌سازی 75 درصد خرمای بم برای رمضان آینده

در حالی که سالانه 140 هزار تن خرما در شهرستان بم تولید می‌شود، به‌منظور تنظیم بازار ماه رمضان سال آینده 75 درصد خرما در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز بم در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب با اشاره به برگزاری همایش دوروزه ملی خرما در دانشگاه شهیدباهنر تهران گفت: در این همایش علمی و تحقیقاتی که با حضور استاندار و معاونان، مسئولان جهاد کشاورزی و اساتید دانشگاه برگزار شد، پیرامون مشکلات و همچنین دستاوردهای جدید در قالب مقاله و تحقیق تبادل نظر شد.

بهزاد بهزادپور افزود: روز نخست همایش ملی خرما با حضور مسئولان به بررسی مشکلات بخش خرما پرداخته شد و روز دوم آن نیز مختص ارائه مقالات علمی برای آفات خرما بود.

وی با اشاره به اینکه همایش مذکور بسیار مفید و نمونه‌ای از همایش‌های گذشته در ارگ جدید بم بود، خاطرنشان کرد: در جریان این همایش اعلام شد که در تاریخ 20 مهرماه جشن خرما در شهرستان بم برگزار خواهد شد که البته پیش‌بینی می‌شود پربار باشد.

عضو کانون خرمای کرمان درباره وضعیت خرما در کرمان با اشاره به اینکه اکنون پیک برداشت محصول خرما در شهرستان بم است، ادامه داد: مقداری از برداشت کنونی برای مصرف خواهد بود و بیشتر محصول امسال در سردخانه‌ها برای تأمین بازار ماه رمضان سال آینده نگهداری خواهد شد./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910615-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید