Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری لبنی خبر داد:

ادامه تولید لبنیات ارزان‌قیمت در هاله‌ای از ابهام

در کارگروهی که به‌منظور بررسی قیمت شیر تشکیل می‌شود، درباره ادامه تولید چهار قلم از فرآورده‌های لبنی کم‌چرب تصمیم‌گیری می‌شود.

ادامه تولید لبنیات ارزان‌قیمت در هاله‌ای از ابهام
ادامه تولید لبنیات ارزان‌قیمت در هاله‌ای از ابهام

مدیرعامل اتحادیه سراسری لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در جلسه دوم کارگروهی که برای بررسی قیمت لبنیات تشکیل شده است، درباره ادامه روند تولید لبنیات کم‌چرب که دارای قیمت مصوبی هستند، تصمیم‌گیری می‌شود.

محمدرضا اسماعیلی افزود: تعیین قیمت جدید لبنیات بر اساس اعلام نرخ جدید شیر خام در کارگروه تازه‌تأسیس بررسی قیمت لبنیات تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: زمان تشکیل جلسه بعدی این کارگروه هنوز اعلام نشده و بر اساس مقررات قیمت لبنیات مانند گذشته بر اساس نرخ پایه 750 تومانی شیر خام با بار میکروبی یک میلیون عرضه می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: اما هم‌اکنون این ادعا وجود دارد که دامداران حاضر به فروش شیر خام بر اساس نرخ مصوب نیستند و قیمت شیر تحویلی به کارخانه‌ها از این مبلغ بیشتر است.

گفتنی است، چهار قلم از فرآورده‌های لبنی در سراسر کشور شامل شیر نایلونی 900 گرمی با 1.5 درصد چربی به قیمت 900 تومان، ماست 900 گرمی با 1.5 درصد چربی به قیمت یک‌هزار و 300 تومان، پنیر UF 400 گرمی به قیمت دوهزار و 400 تومان و شیر بطری یک لیتری با 1.5 درصد چربی به قیمت یک‌هزار و 200 تومان در بازار عرضه می‌شوند و در مقایسه با سایر محصولات لبنی قیمت کمتری دارند.

از آنجا که برای این دسته محصولات کم‌چرب افزایش تقاضای محسوس وجود دارد و میزان تولید آنها محدود است، این فرآورده‌ها به میزان کافی در دسترس افراد وجود ندارد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910619-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید