Iranian Agriculture News Agency

کارگروه تعیین قیمت مرغ تشکیل شد

حداقل و حداکثر قیمت گوشت مرغ در کارگروه تعیین قیمت مرغ مشخص می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: هرساله 100 هزار تن ذخیره گردشی مرغ جمع‌آوری شده و مازاد مصرف قبل از پایان رسیدن تاریخ مصرف از بازار جمع‌آوری می‌شود.

حسین مقدم‌نیا افزود: امسال مقدار کمی از مازاد مصرف توسط شرکت پشتیبانی امور دام جمع‌آوری و مرغ‌های واردتی نیز به بازار تزریق شد.

وی با بیان اینکه در این ماه پیش‌بینی تولید چشمگیر 970 میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که مازاد تولید گوشت مرغ از بازار جمع‌آوری نشود و روند کاهشی قیمت مرغ ادامه داشته باشد، در ماه آینده شاهد کاهش میزان جوجه‌ریزی خواهیم بود.

کارگروه تعیین قیمت گوشت مرغ تشکیل شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ادامه داد: کارگروهی متشکل از دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و اتحادیه‌ها تشکیل شد و با درخواست برگزاری جلسه فوری توسط اتحادیه‌ها خواستار تعیین قیمت سقف و کف مرغ شد. در صورتی که قیمت از حداقل قیمت تعیین‌شده پایین آمد، مازاد آن جمع‌آوری شود.

تولید یک میلوین و 900 هزار تن مرغ

مقدم‌نیا تصریح کرد: سال گذشته جلسات متعددی با سازمان توسعه صادرات برگزار و پیش‌بینی صادرات 40 میلیون تن گوشت مرغ با انجام حمایت‌هایی نظیر جایزه صادراتی و ایجاد شرایط قابلیت رقابت شد. ولی در انتها نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی تحقق تولید یک میلیون و 900 هزار تن گوشت مرغ در سال جاری شده است، یادآور شد: بازارهای کشورهای همسایه یک میلیون تن ظرفیت دارند که با بالا بردن کیفیت محصول و ایجاد انگیزه‌های صادراتی می‌توان مازاد تولید خود را صادر کرد.

مقدم‌نیا در پایان تأکید کرد: با افزایش تولید مرغ، امروز مرغ زنده درب مرغداری به قیمت سه‌هزار و 100 تومان فروخته شد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910620-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید