Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه باغداران خبر داد:

جلسه با وزیر جهاد برای توسعه تعامل با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد

در زمان برگزاری اجلاس سران غیرمتعدها وزارت جهاد و کشاورزی رایزنی‌های خوبی برای توسعه رابطه و صادرات محصولات به این کشورها انجام داد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره راهکارهای افزایش صادرات میوه با توجه به تولید بالای این محصولات در سال جاری گفت: در اجلاس سران غیرمتعهدها، وزیر جهاد کشاورزی رایزنی‌های مثمر ثمری را برای افزایش صادرات به این کشورها انجام داد.

مجتبی شادلویی افزود: ویز جهاد طی جلساتی با بخش‌های خصوصی این کشورها، به توافقاتی برای صادرات میوه رسیده است که قرار است ادامه این تعامل بر عهده اتحادیه باغداران باشد.

وی با اشاره به جلسه ساعت 10 صبح امروز (سه‌شنبه) خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر جهاد قرار است مسئولان ذیربط را در جریان جزییات مذاکرات با بخش خصوصی کشورهای عدم تعهد قرار دهد تا باقی این تعاملات توسط اتحادیه‌ها انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه این گفتگو طرح انتزاع را راهکاری بسیار مناسبی دانست که در دستور کار مجلس قرار دارد و تصریح کرد: با اجرای این طرح اختیار کامل به متولیان بازار یعنی وزارت جهاد کشاورزی داده خواهد شد.

شادلویی ادامه داد: تا زمانی که این طرح اجرا نشود چالش‌هایی در این حوزه وجود خواهد داشت. دولت با متقاعد شود تا اختیار کامل بازار را به دست وزارت جهاد کشاورزی بدهد.

به گفته وی تا زمانی که صادرات در اختیار ارگان دیگری است، بازار نامتعادل می‌شود.

شادلویی تأکید کرد: اهرم‌های بازار باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا بازار متعادل شده و از تنش‌ها کاسته شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران در پایان یادآور شد: با اجرای طرح انتزاع، اختیار بازار به وزارت جهاد کشاورزی داده می‌شود که باعث می‌شود تعادل به بازار بازگردد./

خبرنگار: مهدیه انوشه

N-910621-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید