Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

آغاز کشت استمرار پیاز و سیب‌زمینی در بعضی مناطق

در مناطق جیرفت و کهنوج با توجه به شرایط آب و هوایی به کشاورزان توصیه می‌شود که اقدام به کشت استمرار سیب‌زمینی و پیاز کنند.

آغاز کشت استمرار پیاز و سیب‌زمینی در بعضی مناطق
آغاز کشت استمرار پیاز و سیب‌زمینی در بعضی مناطق

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب با توجه به احتمال ریزش باران به ارائه چند توصیه به کشاورزان مناطق آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات زنجان و ازجمله سواحل دریای خزر پرداخت و گفت: تا روز یک‌شنبه از سم‌پاشی مزارع و باغ‌ها خودداری کرده و با انتقال محصولات برداشت شده به انبار و محیط‌های سربسته، اقدام به حفاظت از گلخانه‌ها شود.

مسعود حقیقت افزود: در این مناطق گله‌ها از ارتفاعات پایین آورده شود و تا روز چهارشنبه در نوار ساحلی دریای خزر از برداشت محصول خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای جیرفت و کهنوج با توجه به شرایط آب و هوایی زمین جهت کشت استقرار سیب‌زمینی و پیاز آماده شود.

حقیقت ادامه داد: به‌دلیل افزایش دمای هوا در مناطق غربی کشور در باغ‌های میوه به مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها پرداخته شود و همچنین در مزارع صیفی به تنظیم دوره‌های آبیاری و دمای گلخانه‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم شود.

وی تصریح کرد: با وجود وزش باد در مناطق شرقی کشور سم‌پاشی مزارع و باغ‌ها در ساعات آرام و خنک روز انجام شود و با توجه به نزدیکی به فصل کاشت محصولات پاییزه، زمین‌های کشاورزی جهت کاشت آماده شوند.

گفتنی است، این اطلاعات با توجه به جلسات مشترک کارکنان سازمان‌های هواشناسی کشاورزی و جهاد کاشورزی به‌دست آمده است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-910622-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید