Iranian Agriculture News Agency

هشدار به کارخانه‌های تولیدکننده تن ماهی

به واحدهای تولیدی تن ماهی که به‌صورت خودسرانه اقدام به حذف جمله هشداری "جوشاندن محصول قبل از مصرف" کرده‌اند، به‌دلیل به خطر انداختن جان مردم تذکر داده شد.

هشدار به کارخانه‌های تولیدکننده تن ماهی
هشدار به کارخانه‌های تولیدکننده تن ماهی

سرپرست مواد غذایی و روغن اداره استاندارد در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره عدم درج جمله هشداری "جوشان کنسرو تن ماهی قبل از مصرف" گفت: تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده کنسرو فرآورده تن ماهی به‌دلیل اطمینانی که از محصولات خود دارند، این نشان را از روی محصول خود حذف کرده‌اند.

هنگامه یوسف‌زاده افزود: به‌دلیل عوارض خطرناکی که ناشی از احتمال آلودگی به میکروب کلستریدیوم بوتولینوم در تن ماهی وجود دارد، این واحدها وادار به درج مجدد این هشدار بر روی محصول خود شدند.

وی با بیان اینکه مصرف این فرآورده آلوده به میکروب کلستریدیوم بوتولینوم با تولید سم خطر مرگ را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: این احتمال هرچند به میزان بسیار کم در فرآورده تن ماهی وجود دارد و فرقی بین نمونه خارجی و داخلی آن وجود ندارد، به همین دلیل به‌صورت روتین از واحدهای تولید آزمایش به‌عمل می‌آید.

یوسف‌زاده ادامه داد: در صورت مصرف تن ماهی‌های مسموم به این میکروب، علائم اولیه مانند انقباض بدن و عرق کردن به همراه دارد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910625-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید