Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با ایانا:

مرغ ارزان شد ؛مرغداران هم رها شده‌اند/ نهادی برای ذخیره‌سازی مرغ مازاد پیش‌قدم نمی‌شود

در حالی که پس از افزایش قیمت مرغ، کاهش قیمت و افزایش تولید مرغ در دستور کار قرار گرفت، اکنون که مرغداران با افزایش تولید روبه‌رو هستند، هیچ نهادی برای ذخیره‌سازی مرغ و ورشکستی مرغداران اقدام نمی‌کند.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت کنونی مرغ و مرغداران کشور گفت: در زمان حاضر تولید مرغ به شدت افزایش یافته و به‌منظور جلوگیری از بحران پیش‌آمده و رفع نوسان قیمتی بالا، مرغداران تولید خود را به سرعت افزایش داده‌اند. این در حالی است که اکنون که باید نهادهای متولی نظیر شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از ورشکستگی مرغداران اقدام به ذخیره‌سازی مرغ کند، مرغداران به حال خود رها شده‌اند.

حسین مقدم‌نیا افزود: یک ماه پیش و در آستانه ماه رمضان قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در نزد مرغدار چهارهزار و 700 تومان بود، در حالی که اکنون این قیمت برای مرغدار به سه‌هزار و 400 تومان رسیده است. با این وجود، در زمان ارزانی قیمت مرغ، کسی حافظ منافع مرغداران نیست.

وی با انتقاد از عملکرد نهادهای متولی ذخیره‌سازی مرغ خاطرنشان کرد: اکنون که مرغ ارزان شده و مرغ‌ها بر روی دست تولیدکنندگان مانده، کسی به داد آنها نمی‌رسد، اما در آن زمانی که میزان مرغ در کشور پایین بود و افزایش قیمت مرغ سوژه رسانه‌ها شده بود، تمام دستگاه‌ها و مسئولان مرغ را محور اول سخنان خود کرده بودند و عزم ملی برای کاهش قیمت مرغ بسیج شده بود.

مقدم‌نیا از تشکیل کارگروه ویژه مرغ به ریاست کمیسیون کشاورزی و با حضور دو وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: مرغداران جلسات مشترکی با وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت داشته‌اند و از آنان خواسته‌اند با اتخاذ اقدامات عاجل در جهت حمایت از مرغداران، گام‌های اساسی برداشته شود و برای ذخیره‌سازی مرغ و خرید مرغ از مرغدار به قیمت مناسب و توزیع آن در زمان مورد نیاز مقدمات لازم فراهم شود./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910625-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید