Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران در گفتگو با ایانا:

کمبود لیموترش نداریم

محصول لیموترش امسال دچار هیچ آفتی نشده و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره شایعه آفت‌زدگی به لیموترش گفت: محصول لیموترش امسال دچار هیچ نوع آفت زدگی نشده است.

مجتبی شادلویی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا درباره از بین رفتن بخشی از لیموترش تولیدی امسال و افزایش قیمت این محصول به این دلیل افزود: هیچ مشکل خاص و کمبودی در تولید لیموترش وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حیث لیموترش جوسازی برای افزایش قیمت و سوءاستفاده گروهی از دلالان ایجاد شده است.

فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه هیچ آفت جدی در این محصول دیده نشده است، ادامه داد: بخشی از دورریز لیموترش امسال به‌دلیل سرمازدگی بوده است اما محصول اصلی مشکلی نداشته است.

شادلویی تصریح کرد: هر سال بخشی از لیموترش تولید دورریز است که قسمتی از این حجم دورریزها امسال دچار سرمازدگی شده است و از حجم دورریز امسال کم شده است نه اصل محصول.

وی با اشاره به رشد تولید لیموترش در سال جاری یادآور شد: طبیعی است زمانی که تولید یک محصول افزایش پیدا می‌کند حجم دورریز آن نیز افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران با تأکید بر تولید با حجم بالای این محصول در سال جاری اظهار داشت: امسال از نظر کمی و کیفی شرایط بسیار عالی دارد و آفت‌زدگی و کمبود محصول فقط شایعه و جوسازی است.

شادلویی تأکید کرد: برای رفع این‌گونه مشکل‌ها که باعث افزایش بی‌دلیل قیمت محصول می‌شود باید حمل و نقل و بازارسازی محصولات مدیریت شود و دست دلالان از این بازار کوتاه شود./

خبرنگار: مهدیه انوشه

N-910625-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید