Iranian Agriculture News Agency

انقلاب صنعت مرغداری بی‌سرانجام ماند!

با وجود شروع فصل سرد و افزایش مصرف سوخت واحدهای تولیدی، طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت مرغداری‌های کشور به‌دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، کمتر از پنج روز دیگر تا آغاز فصل سرد باقی مانده است و روزهای کار و تلاش واحدهای تولیدی کشور وارد شش ماهه دوم سال می‌شود شش ماهی که از نظر مصرف انرژی، دوره اوج مصرف سالانه به‌شمار می‌آید، اما درست در همین روزها هدفمندی یارانه انرژی واحدهای تولیدی بی‌هدف شده و روند بهینه‌سازی مصرف سوخت مرغداری‌های کشور متوقف شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با تأکید بر لزوم تأمین هرچه سریع‌تر اعتبارات لازم برای تدوام بهینه‌سازی مصرف سوخت واحدهای مرغداری در آستانه فصل سرد گفت: تلاش‌های اتحادیه مرکزی مرغداران برای تثبیت اعتبارات سال 91 طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت مرغداری‌ها ادامه دارد.

حسین مقدم‌نیا به تأمین بخش جزئی از این اعتبارات توسط وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی بخش کوچکی از این اعتبارات را از محل بودجه خود تأمین کرده است و با وجود تلاش‌های بسیار هنوز نتوانسته است باقی اعتبارات لازم را از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و منابع دیگر تأمین کند و طرح متوقف مانده است.

وی تأمین باقیمانده تسهیلات را وظیفه دولت خواند و تصریح کرد: اعتبارات وزارتخانه محدود است و دولت باید کمک کند و همچون سال گذشته که تسهیلاتی پنج ساله و با سود چهار درصد در اختیار مرغداران گذاشت امسال نیز منابع این تسهیلات را تأمین کند و در اختیار بانک‌ها بگذارد تا این طرح که انقلابی در صنعت مرغداری به‌شمار می‌آید معطل نمانده و به سرانجام برسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی یادآور شد: در ابتدا کوشش خوبی برای اجرای این طرح که موجب صرفه‌جویی 40 درصدی در مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات تولید می‌شود، انجام شد، اما این طرح در حال حاضر بی‌سرانجام مانده و با وجود اشتیاق تولیدکننده، متوقف شده است.

مقدم‌نیا تعداد واحدهایی را که داوطلب ورود به این طرح شده‌اند حدود هفت‌هزار سالن مرغداری خواند و تأکید کرد: سال گذشته چهارهزار و 550 سالن مرغداری تجهیز شده و امسال نیز حدود هفت‌هزار سالن اعلام آمادگی کرده‌اند اما با وجود این همه استقبال مرغداران و وسعت فرهنگ‌سازی برای اجرای این طرح، دولت کار را در نیمه راه زمین گذاشت./

خبرنگار: مریم شکرانی

N-910627-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید