Iranian Agriculture News Agency

مدیر مطالعات بورس کالا خبر داد:

راه‌اندازی قراردادهای آتی کنجاله ذرت و سویا در رینگ کشاورزی

برای توسعه معاملات در رینگ کشاورزی و حضور بیشتر کشاورزان در این بازار، به‌زودی تابلوی سوم معاملات بورس کشاورزی راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی قراردادهای آتی کنجاله ذرت و سویا در رینگ کشاورزی
راه‌اندازی قراردادهای آتی کنجاله ذرت و سویا در رینگ کشاورزی

مدیر مطالعات اقتصادی، برنامه‌ریزی و آموزش بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین برنامه‌های این رینگ گفت: به‌زودی کالاهایی که از سطحی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، برای معامله دربورس کالا راهی تابلوی فرعی معاملات خواهد شد.

علی پناهی درباره تابلوی فرعی بورس کالا افزود: با راه‌اندازی این تابلو بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی که امکان حضور در تابلوی اصلی را ندارند در این تابلو معامله خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات در قدم اول برای ورود به بورس کالا به‌دلیل نداشتن استاندارهای لازم وارد تابلوی فرعی می‌شوند و پس از مدتی که استانداردهای لازم را به دست آوردند به تابلوی اصلی منتقل خواهند شد.

این مقام مسئول در بورس کالا، برنامه بعدی این مجموعه را برای رونق رینگ کشاورزی راه‌اندازی معاملات آتی دانست و ادامه داد: به‌زودی در مرحله اول راه‌اندازی این معاملات ذرت و سویا وارد بازار آتی خواهند شد.

پناهی تصریح کرد: اجرای قراردادهای آتی ذرت و کنجاله سویا در مرحله نهایی قرار دارد و زمینه برای معاملات آتی آن در حال نهایی شدن است.

وی از اجرای این قرارداد در روزهای آینده و اوایل مهر ماه خبر داد و یادآور شد: با فعالان مرتبط با این محصولات مثل واردکنندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان رایزنی‌های لازم انجام شده است و با اخذ مجوز از سازمان بورس اجرای قراردادهای آتی کنجاله سویا و ذرت به‌زودی اجرا خواهد شد.

پناهی همچنین راهکار سوم را راه‌اندازی تابلوی معاملات بورس در شعبه‌های بانک‌ها به‌ویژه بانک کشاورزی دانست و تأکید کرد: بورس کالا از لحاظ قانونی نمی‌تواند با بانک‌ها برای نصب تابلوی معاملات و قیمت بورس کالا مذاکره کند، بلکه از طریق کارگزاری‌های بانک‌ها اجرای این طرح امکان‌پذیر خواهد شد.

وی اظهار داشت: به این ترتیب اطلاعاتی در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد و کارگزاری‌ها نماینده بورس کالا در بانک‌ها می‌شوند./

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910627-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید