Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار:

کمبود تخم‌مرغ نخواهیم داشت

با بالا رفتن قیمت دلار، صادرات تخم‌مرغ به کشورهای همسایه برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی دارد.

کمبود تخم‌مرغ نخواهیم داشت
کمبود تخم‌مرغ نخواهیم داشت

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: قرار نیست که تخم‌مرغ به سرنوشت مرغ دچار شود.

فرزاد طلاکش افزود: تا حدود اواخر مهرماه با پایان یافتن خرید کلیه صنایع غذایی، قیمت آن کاهش یافته و به روال معمول برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت دلار، صادرات این محصول توجیه اقتصادی پیدا کرده که به تبع آن در افزایش قیمت بازار داخلی بی‌تأثیر نیست.

طلاکش ادامه داد: در سال جاری پیش‌بینی 100 هزار تن مازاد تولید تخم‌مرغ اعلام شد که در شش‌ماهه اول سال حدود 60 درصد این مازاد تولید محقق شد. بنابراین تا پایان سال باز هم مازاد تولید خواهیم داشت. و با افزایش تقاضا مشکلی برای تأمین تخم‌مرغ نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورتی که صادرات رونق پیدا کند، مشکلی از نظر کمبود تخم‌مرغ نخواهیم داشت.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار یادآور شد: تولید تخم‌مرغ در مردادماه 67 هزار تن بوده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا بهمن‌ماه نیز با همین روند ادامه داشته باشد.

طلاکش در پایان با انتقاد از نظام توزیع تأکید کرد: در حالی که هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری سه‌هزار و 100 تومان فروخته می‌شود، ولی تا به دست مصرف‌کننده برسد، شانه‌ای هفت‌هزار تومان افزایش پیدا می‌کند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910628-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید