Iranian Agriculture News Agency

صادرات تخم‌مرغ ایران حرفه‌ای شد/ مسلمانان به خرید تخم‌مرغ ایران تمایل بیشتری دارند

بازار صادرات تخم مرغ ایران با گرایش به سمت صادرات محصولات بسته‌بندی شده و با کیفیت در راه حرفه‌ای شدن است.

به گزارش خبرنگار ایانا، دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران، با اشاره به رونق بازار صادرات تخم‌مرغ به‌دنبال افزایش نرخ دلار گفت: با بهبود کیفیت بهداشتی و بسته‌بندی تخم‌مرغ، بازار صادرات این محصول به سمت و سوی حرفه‌ای شدن گرایش پیدا کرده است و صادرکنندگان تخم‌مرغ اشتیاق بیشتری به تجارت تخم‌مرغ شناسنامه دار نشان می‌دهند.

فرزاد طلاکش افزود: حرکت صادرات تخم‌مرغ ایران به سوی برند رخداد خوبی در تجارت بین‌المللی این محصول است و موجب رشد حجم صادرات غیرنفتی و ارزآوری بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به فراهم بودن بازارهای منطقه‌ای برای صدور تخم‌مرغ ایرانی، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه ترکیه رقیب سرسخت ایران در صادرات تخم‌مرغ به‌شمار می‌آید، اما شیعیان کشورهای همسایه به خرید تخم‌مرغ ایرانی تمایل بیشتری نشان می‌دهند تا تخم‌مرغ ترک، و این زمینه خوبی برای صادرات محصولات کشورمان فراهم می‌آورد.

دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار تجارت تخم‌مرغ را تجارت پردردسری خواند و ادامه داد: حمل و نقل محصول به نقاط دوردست دنیا چندان امکان‌پذیر و به صرفه نیست و تمام کشورهای جهان ترجیح می‌دهند تخم‌مرغ‌های خود را به کشورهای نزدیک و همسایگانشان بفروشند. این مشکل صادرات تخم‌مرغ باعث شده است تاجران حرفه‌ای‌تر به صادرات محصولات فرآوری شده نظیر پودر تخم‌مرغ یا تخم‌مرغ مایع و... فکر کنند. بنابراین رشد صنایع تبدیلی و تکمیلی تخم‌مرغ در کشور می‌تواند افق‌های روشنی فراروی تاجران ایرانی قرار دهد.

طلاکش در پایان توصیه کرد؛ از صادرات هر نوع تخم‌مرغ با هر کیفیتی پرهیز شود چرا که تجارت محصول بی‌کیفیت بدنامی کشورمان در بازارهای بین‌المللی را رقم زده و این موضوع خلاف تجارت حرفه‌ای و منافع بلندمدت صادرکنندگان ایرانی است.

وی همچنین از بی‌نتیجه بودن تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت مشوق صادراتی به صادرکنندگان تخم‌مرغ خبر داد و تصریح کرد: تاکنون که این موضوع محقق نشده است، اما امیدواریم هیئت دولت هرچه زودتر به قضیه مشوق صادراتی تخم‌مرغ رسیدگی کند./

خبرنگار: مریم شکرانی

N-910629-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید