Iranian Agriculture News Agency

آغاز به کار 44 اکیپ آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل از امروز در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، از آغاز طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل همزمان با سراسر کشور، از امروز شنبه اول مهرماه به مدت شش روز در این استان خبر داد.

آغاز به کار 44 اکیپ آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل از امروز در آذربایجان شرقی
آغاز به کار 44 اکیپ آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل از امروز در آذربایجان شرقی

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، غفورعبداللهی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تعداد کلنی‌های مدرن و سنتی زنبور عسل در استان گفت: بر اساس آمار سال 89، حدود 607 هزار کندوی مدرن و 237 هزار کندوی بومی در سطح استان پرورش داده می‌شود که همکاری بهره‌برداران با آمارگیران اعزامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، دقت و صحت اطلاعات به‌دست‌آمده را ارتقاء داده و مدیران را در تصمیم‌گیری بهتر یاری خواهد داد.

وی با بیان اینکه در این آمارگیری 88 نفر در قالب 44 اکیپ در طول این مدت در سطح شهرستان‌ها اقدام به سرشماری کلنی‌ها در زنبورستان‌ها خواهند کرد، افزود: این امر با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولیدکنندگان محصول عسل و توسعه‌دهی به این صنعت در استان با توجه به پتانسیل‌های موجود در آذربایجان شرقی از نظر تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی است، تلاش بر این است با همکاری و تعامل بیش از پیش با بهره‌برداران و تشکل‌های صنفی این صنعت، اطلاعات آماری دقیق از امر سرشماری حاصل آید تا برنامه‌ریزی‌های آتی از دقت و صحت بالایی برخوردار شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، در ادامه از زنبورداران استان خواست؛ در طول مدت آمارگیری از جابه‌جایی و کوچ کلنی‌ها خودداری کنند تا اطلاعات به‌دست‌آمده در این آمارگیری دقیق و در مدت زمان تعیین شده به اتمام برسد.

گفتنی است، در استان آذربایجان شرقی، 10 هزار و 77 زنبوردار، سالانه بیش از هشت‌هزار تن عسل تولید و پس از فراوری و بسته‌بندی علاوه بر بازارهای داخلی بخشی را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند./

A-910702-10

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید