Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 18 پروژه در خراسان رضوی به مناسبت روز ملی دامپزشکی

همزمان با روز ملی دامپزشکی 18 پروژه در نقاط مختلف استان با اعتباری بیش از 23 میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: پروژه‌های یادشده در شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، گناباد، باخرز، سبزوار، جغتای و فیروزه بوده و زمینه اشتغال‌زایی 80 نفر به‌صورت مستقیم و 600 نفر به‌صورت غیرمستقیم را فراهم می‌کنند.

دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: رونمایی از کیت‌های جدید آزمایشگاهی، رونمایی از جدیدترین تست‌های شناسایی بیماری‌های مشترک هاری و بروسلوز (تب مالت) که برای اولین بار در کشور در آزمایشگاه ملی مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی به انجام خواهد رسید ازجمله مهمترین دستاوردهای دامپزشکی استان خواهد بود که طی هفته دامپزشکی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت کار دامپزشکی که بر اساس صیانت از سرمایه دامی و ارتقاء بهداشت عمومی و امنیت غذایی پی‌ریزی شده است، طرح‌های مذکور هم‌سو با این هدف بوده و در رشد و توسعه استان و حتی کشور در بخش‌های مختلف سلامت، اقتصادی و کشاورزی مؤثر است.

ازغدی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه بهتر خدمات‌رسانی دامپزشکی به دامداران و تولیدکنندگان دام و فرآورده‌های خام دامی در نقاط مختلف استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان دامپزشکی، برنامه‌های گرامیداشت روز ملی دامپزشکی به‌صورت هفتگی و از هشت مهرماه آغاز و به چهاردهمین روز مهر ختم خواهد شد.

ازغدی، روزشمار هفته را به این شرح اعلام کرد؛ شنبه هشتم مهرماه، دامپزشکی و غذای سالم، یک‌شنبه 9 مهرماه، دامپزشکی و مقابله با بیماری‌های مشترک، دوشنبه 10 مهرماه، دامپزشکی و کاهش تهدید مقاومت میکروبی، سه‌شنبه 11 مهرماه، دامپزشکی، آموزش و پژوهش، چهارشنبه 12 مهرماه، دامپزشکی و توسعه پایدار روستا، پنج‌شنبه 13 مهرماه، دامپزشکی و تولید ملی و جمعه 14 مهرماه به‌عنوان دامپزشکی و مردم.

برگزاری مراسم تقدیر از برترین‌های دامپزشکی در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدماتی، دیدار مدیران دامپزشکی استان با استاندار، اجرای جشنواره وبلاگ‌نویسی، نشست خبری، فعالیت‌های شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها در جهت گرامیداشت روز ملی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود./

L-910703-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید