Iranian Agriculture News Agency

هشتم مهرماه آغاز فصل صید میگو در آب های استان هرمزگان

صید میگو در ۴ صید‌گاه استان شامل سیریک تاکلاهی، کلاهی تا هرمز، هرمز تاکشتی سوخته و کشتی سوخته تا طولای قشم انجام می‌شود.

به گزارش ایانا ، براساس مصوبات کمیته مدیریت صید استان که اعضای آن را تعاونی‌ها و نمایندگان جامعه صیادی، اداره کل شیلات استان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان تشکیل می‌دهند صید میگو در آب های استان هرمزگان از هشتم مهر ماه آغاز می‌شود.

دکتر قدرت میرزاده مدیرکل شیلات هرمزگان با اعلام این خبر گفت: صید میگو در ۴ صید‌گاه استان شامل سیریک تاکلاهی، کلاهی تا هرمز، هرمز تاکشتی سوخته و کشتی سوخته تا طولای قشم انجام می‌شود.

میرزاده عنوان کرد: در فصل صید می‌گوی سالجاری حدود ۲۰۰ فروند لنج فعالیت خود را برای صید میگو در استان آغاز می‌کنند و بر اساس پیش بینی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان دراین فصل حدود ۱۶۰۰تن میگو از دریا استحصال می‌شودکه شامل ۱۳۰۰ تن میگوی درشت وحدود ۳۰۰ تن می‌گوی سرتیز است.

وی در خصوص صید ضمنی فصل میگو گفت: صید ضمنی اجتناب ناپذیر است ولی برای این موضوع نیز مدیریت‌های لازم انجام شده است که بتوان حداکثر بهره برداری از آن داشته باشیم.

میرزاده گفت: صید ضمنی از دو بخش تشکیل می‌شود که یک بخش آبزیانی هستند که مصرف انسانی دارد و وارد بازار یا کارخانه‌های عمل آوری می‌شود و گروه دیگر آبزیانی هستند که قابل مصرف نبوده و با تمهیداتی که اندیشیده شده است جمع آوری و به کارخانه‌های پودرماهی تحویل می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان اضافه کرد: برنامه ریزی شده است تا تعداد ۱۰۰ شناور قایق، می‌گوهای صید شده را از شناورهای صیادی جمع آوری کرده وبه آن دسته از کارخانه‌های عمل آوری که آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تحویل دهند.

میرزاده گفت: پیش بینی می‌شود فصل صید ۳۰ تا ۴۰ روز ادامه یابد و در فصل صید می‌گوی سالجاری حدود ۲۳۰۰ نفر بصورت مستقیم به فعالیت مشغول می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است همه شناورهای صیادی ضمن تکمیل سم پاشی شناورهای خود و رعایت مسائل بهداشتی نسبت به نصب پلاک خود اقدام نموده و همهٔ مجوزهای لازم را باخود به همراه داشته باشند در غیر این صورت شناورهایی که شرایط لازم را برای صید نداشته باشند، از ورود آن‌ها به صید‌گاه جلوگیری به عمل می‌آید.

وی در پایان گفت: متاسفانه یکی ازمشکلاتی که هرساله گریبان گیر میگو شده است صید غیر مجاز است که صدمات جبرا ن ناپذیری بر ذخایر این آبزی ارزشمند و اقتصاد صیادان مجاز از خود برجای می‌گذارد لذا درخواست می‌شود همه شناورهای مجاز صیادی نسبت به رعایت نظم وانضباط و توجه به هشدارهای یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان کمک کنند تا توان این یگان در راستای رفتار قانونی با شناورهای غیر مجاز صرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید