Iranian Agriculture News Agency

عضو هیئت رئیسه کانون صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار خبر داد:

تخم‌مرغ پاستوریزه مقهور صنایع غذایی

صنایع غذایی حدود 25 درصد مصرف تخم‌مرغ کشور را تشکیل می‌دهند و مکلف به مصرف تخم‌مرغ پاستوریزه هستند، ولی تنها 10 درصد تخم‌مرغ به‌صورت پاستوریزه مصرف می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با سرمایه‌گذاری‌هایی که در چند سال اخیر در بخش صنعت فناوری تخم‌مرغ انجام شده، تخم‌مرغ فرآوری‌شده به دو صورت بسته‌بندی و پاستوریزه تولید می‌شود.

عبدالرضا رسول‌زاده افزود: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در قسمت فرآوری تخم‌مرغ شکل گرفته، ولی استفاده از تخم‌مرغ پاستوریزه هنوز به‌درستی حتی در واحدهای صنعتی جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه 25 درصد مصرف تخم‌مرغ کشور در واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه واحدهای صنعتی مانند کیک و شیرینی‌پزی‌ها مکلف به استفاده از تخم‌مرغ پاستوریزه هستند، تنها 10 درصد مصرف کشور به این صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رسول‌زاده ادامه داد: تخم‌مرغ پاستوریزه به‌صورت زرده‌جدا، سفیده‌جدا، ترکیب زرده و سفیده با یک نسبت مشخص و تخم‌مرغ طعم‌دار با یک صنعت پیشرفته در کشور تولید و قابلیت افزایش آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: تولید پودر تخم‌مرغ علی‌رغم شرایط سختی که برای تولید دارد، در بازار مصرف رواج قابل توجهی پیدا نکرده است، زیرا به‌صورت سنتی باور استفاده از تخم‌مرغ تازه وجود دارد.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: برای رواج این فرآورده نوظهور، نیاز به بازاریابی و آموزش‌های لازم وجود دارد، ولی به‌دلیل عدم حق کپی‌رایت در کشور، شرکت‌ها حاضر به تبلیغ و آموزش فرهنگ مصرف این محصول برای اولین بار نیستند.

رسول‌زاده در پایان تأکید کرد: تولید پودر تخم‌مرغ در زمان مازاد مصرف، با فرآوری می‌تواند از زیان تولیدکننده جلوگیری و در زمان افزایش تقاضا، از نوسانات بازار جلوگیری می‌کند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910715-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید