Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از شش واحد گوساله‌پرواری در مناطق روستایی شهرستان هشترود

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از آغاز بهره‌برداری از شش واحد گوساله‌پرواری در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها، با هزینه کرد چهار میلیارد و 350 میلیون ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، 22 پروژه دامی در قالب واحدهای گوساله‌پرواری در مناطق روستایی این شهرستان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، افزود: طرح‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته، شامل پنج واحد 45 رأسی و یک واحد 30 رأسی است که در روستاهای عمران کندی، چرتقلو، دیزج، بسیط، کلب کندی و شیبده احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح‌ها، مبلغ دو میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و دو میلیارد و 350 میلیون ریال نیزاز محل آورده شخصی بهره‌برداران تأمین و برای ساخت این واحدها هزینه شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با اعلام این موضوع که ظرفیت پرواری این واحدها، 228 رأس است، تصریح کرد: سالانه بیش از 57 تن به ظرفیت تولید گوشت قرمزدر این شهرستان افزوده خواهد شد.

کریمی اصل، جمعیت دامی این شهرستان را 266 هزار واحد دامی و تعداد واحدهای گوساله‌پرواری صنعتی و نیمه‌صنعتی فعال در سطح شهرستان را 101 واحد عنوان کرد و ادامه داد: تولید سالانه گوشت قرمز در این شهرستان بیش از یک‌هزار و 500 تن است.

وی اشاره به روند رو به رشد شهرستان هشترود پیش‌بینی کرد؛ این شهرستان، در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز در آذربایجان شرقی تبدیل شود./

A-910716-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید