Iranian Agriculture News Agency

آبان‌ماه؛

نخستین همایش علمی تنش‌های گیاهی در اصفهان برگزار می‌شود

قطب علمی تنش‌های گیاهی دانشگاه اصفهان و انجمن فیزیولوژی گیاهان ایران نخستین همایش علمی تنش‌های گیاهی را با هدف بررسی فیزیولوژی و اکوفیزیولوژی تنش‌های گیاهی 10 و 11 آبان‌ماه در اصفهان برگزار می‌کند.

نخستین همایش علمی تنش‌های گیاهی در اصفهان برگزار می‌شود
نخستین همایش علمی تنش‌های گیاهی در اصفهان برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش تنش‌های گیاهی (غیرزیستی) در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: مقدمات برگزاری این همایش پس از تصویب احداث قطب تنش‌های گیاهی در دانشگاه اصفهان فراهم شد که هدف از آن مرور بر مطالعات و پژوهش‌هایی است که تاکنون بر روی تنش‌های گیاهی انجام شده است و مبادله اطلاعات علمی، بررسی بیوتکنولوژی و فیزیولوژی تنش‌های گیاهان زراعی، باغی و مرتعی، مطالعات سلولی - مولکولی و ژنتیک تنش‌های گیاهی، فیزیولوژیکی و اکوفیزیولوژیکی تنش‌های گیاهی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

علی‌اکبر احسان‌پور با بیان اینکه قطب علمی تنش‌های گیاهی باید مرکزی برای گردآوری و تعامل پژوهشگرانی باشد که در این زمینه به تحقیق می‌پردازند، تصریح کرد: عمده تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده طی 15 سال اخیر در دانشگاه اصفهان مربوط به استرس و تنش‌های گیاهی بوده است که به‌علت وجود زمینه مناسب تحقیقاتی در این حوزه، درخواست ایجاد و راه‌اندازی تنش‌های گیاهی را ارائه کردیم که اواخر سال گذشته به تصویب رسید.

وی با تشریح تنش‌های زیستی که مجموعه‌ای از تنش‌های شوری، سرما، خشکی و... است، اظهار داشت: بیش از 350 مقاله برای شرکت در این همایش از محققان سراسر کشور ارسال شد که با توجه به مدت زمان کم اطلاع‌رسانی برگزاری این همایش (حدود دو ماه) از ابتدای اعلام زمان برگزاری همایش، 300 مقاله از مجموع مقالات ارسالی پذیرفته شد و به‌صورت پوستر و مقاله ارائه خواهد شد./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910717-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید