Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی افزایش 30 درصدی بودجه منابع جنگلی در سال 92

بر اساس طرح توسعه فضای سبز سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و قانون افزایش بهره‌وری در مدت دو تا پنج سال، شش میلیون هکتار به سرانه فضای سبز کشور افزوده می‌شود.

سرپرست دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به توسعه فضای سبز در قالب قانون افزایش بهره‌وری گفت: بر اساس ماده 15 قانون افزایش بهره‌وری، دولت مکلف است در طول مدت 10 سال سرانه پوشش فضای سبز کشور را به مساحت 35 میلیون هکتار برساند که بدین ترتیب، سازمان جنگل‌ها در راستای اجرای این قانون ظرف دو تا پنج سال شش میلیون هکتار به سرانه فضای سبز کشور می‌افزاید.

کامران پورمقدم با بیان اینکه توسعه فضای سبز با ارزیابی و پتانسیل آب و خاک در سطح کشور صورت می‌گیرد، افزود: استعدادیابی و طرح توسعه فضای سبز جنگل‌های کشور در تمامی استان‌ها انجام می‌شود. اما مناطق زاگرسی و البته استان‌های جنوبی و گرمسیری از پتانسیل بیشتری برای افزایش سطح پوشش جنگل برخوردارند.

وی بودجه سال 92 جنگل و منبع جنگلی در کشور را با افزایش 30 درصدی پیش‌بینی کرد و ادامه داد: تاکنون حدود 35 درصد از بودجه سال جاری اختصاص یافته و با توجه به اینکه تقریباً 80 درصد از جنگل‌ها و منابع جنگلی در خارج از استان‌های شمالی کشور است، حدود 30 میلیون ردیف اعتبار ملی برای جنگل‌های خارج از شمال در نظر گرفته شده است.

پورمقدم احیاء، توسعه و حفاظت از عرصه‌های جنگلی را در گرو مشارکت مردم، شهرداری‌ها و تمامی ارگان‌های مردم‌نهاد و دلسوز منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح توسعه فضای سبز کشور تنها با مشارکت همگانی شهرداری‌ها، وزارت راه، آموزش و پرورش، بهیاری‌ها و مردم ممکن خواهد بود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910723-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید