Iranian Agriculture News Agency

چهارمین نمایشگاه گل‌های پاییزی در بوستان گفتگو افتتاح شد

سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران چهارمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی را از 23 تا 28 مهر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کاروان گل‌های پاییزی در سطح شهر به حرکت در خواهد آمد.

چهارمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه در حالی با حضور 240 تولیدکننده داخلی آغاز به کار کرده است که 120 غرفه از ساعت 10 تا 20 آماده بازدید علاقمندان است.

افتتاح بوستان‌های نیایش و باغ ایرانی در 24 مهر

بوستان‌های نیایش و باغ ایرانی 24 مهر با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.

بوستان نیایش به مساحت ۱۰ هکتار در بزرگراه ارتش، بلوار قائم، میدان نیایش واقع شده که نیمی از وسعت آن به فضای سبز اختصاص داده شده است.

طراحی این بوستان به‌صورت ارگانیک و نامنظم است و با توجه به شرایط اقلیمی، گونه‌های گیاهی آن از تنوع بالایی برخوردار است.

چنار، بید مجنون، توت نرک، گردو، زبان‌گنجشک، اقاقیا، ارغوان، سدروس، انواع رز، زیتون تلخ، زرشک قرمز، فستوکا و... ازجمله گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان است که با استفاده از قنات و منبع آب، به دو روش آبیاری قطره‌ای و بارانی، آبیاری می‌شوند.

باغ ایرانی با مساحتی حدود 3.4 هکتار در خیابان شیخ بهایی شمالی، حاصل تلاش شهرداری تهران و سازمان پارک‌ها برای برگرداندن حال و هوای باغ‌های ایرانی به کلانشهر تهران است.

در "باغ ایرانی" علاوه بر عناصر طبیعی آب و تجهیزات آبی و گیاهان از عناصر و ابنیه معماری ایرانی همچون کوشک استفاده شده است.

در این باغ، آب به‌صورت تزئینی در حوضچه و نهرهای مسیر اصلی به‌صورت فواره و آبشار طراحی شده و برای آبیاری نیز به شیوه سنتی باغ‌های ایرانی با استفاده از چاه موجود در باغ و با توجه به عادت آبی درختان موجود و نظم طبیعی آنها اقدام خواهد شد.

این باغ بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است و از ویژگی‌های آن می‌توان به مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان اشاره کرد.

2.5 هکتار از سطح این بوستان به فضای سبز اختصاص داده شده و درختان چنار ۲۵۰ ساله در آن حفظ شده و گونه‌های گیاهی دیگر همچون برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، انواع رز، نسترن، بوته‌های فصلی و دائمی و... نیز به آن افزوده شده است.

گفتنی است، در چهارمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه که از 23 مهرماه به‌مدت پنج روز میزبان علاقمندان خواهد بود، 240 شرکت‌کننده داخلی و 56 صنعت وابسته با گل و گیاه شرکت دارند که این آمار در نمایشگاه پیشین 220 شرکت داخلی و 70 خارجی بوده است و از سومین نمایشگاه پنج روزه گل و گیاه فصلی سه میلیون نفر بازدید کرده بودند./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910724-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید