Iranian Agriculture News Agency

هویت‌دار شدن کشاورزان با صدور کارت‌های الکترونیکی

بر اساس طرح شناسنامه‌دار کردن بهره‌برداران و کشاورزان از سوی وزارت جهاد کشاورزی از این پس با اجرایی شدن این طرح، تمامی امور کشاورزان با کارت‌های الکترونیکی انجام می‌گیرد.

هویت‌دار شدن کشاورزان با صدور کارت‌های الکترونیکی
هویت‌دار شدن کشاورزان با صدور کارت‌های الکترونیکی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: طرح صدور کارت الکترونیکی کشاورزان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در راستای مستندسازی، ویرایش و مکان‌یابی اطلاعاتی که بهره‌برداران در مرحله نخست طرح به‌صورت خوداظهاری تکمیل کرده‌اند، همکاری می‌کند.

شاهرخ رمضان‌نژاد با اشاره بر انجام کلیه امور کشاورزی با کارت‌های الکترونیکی افزود: از این پس کارت‌های الکترونیکی که به منزله هویت کشاورز است و همانند کارت‌های الکترونیکی سوخت اتومبیل که هویت فرد دارنده آن را مشخص می‌کند، امور مربوط به فعالیت‌های کشاورزی فرد انجام می‌شود.

وی طرح شناسنامه‌دار کردن کشاورزان را نمادی از مهندسی‌سازی کشاورزی همگام با باز مهندسی اطلاعات دانست و تصریح کرد: همان‌طورکه بخش کشاورزی باید بازمهندسی شود در حوزه آمار و اطلاعات نیز نیاز به بازمهندسی است که در همین رابطه سازمان نظام مهندسی کشاورزی تهران همکاری و تعامل مناسبی با جهاد کشاورزی استان دارد.

گفتنی است، گستردگی، پراکندگی و تنوع فعالیت‌های کشاورزی، مدیریت در این بخش را سخت‌تر می‌کند و برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب و ارائه خدمات عادلانه‌تر، دانستن آمار دقیق بهره‌برداران ضرورتی لازم به حساب می‌آید.

با اجرای طرح شناسنامه بهره‌بردار، اطلاعات دقیق از تعداد بهره‌برداران، سطح زیر کشت بخش‌ها، میزان تولید در فصول و سال و نیز پراکنش بهره‌برداران به‌دست می‌آید.

این کارت حاوی اطلاعات کشاورزی مربوط به فرد بهره‌بردار و کشاورز است که با اجرای این طرح از این پس کشاورز با این کارت الکترونیکی شناسایی و هویت‌دار می‌شود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910725-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید