Iranian Agriculture News Agency

هیچ بالگردی برای اطفای حریق در اختیار سازمان جنگل‌ها نیست

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بالگردی یا هواپیمایی برای اطفاء حریق در اختیار سازمان جنگل‌ها نیست، از تغییر کاربری تعدادی هواپیمای داخلی ازجمله ایلوشین و توپولوف و تجهیز یگان به سیستم بالگرد و هواپیماهای آتش‌نشان برای اطفا حریق خبر داد.

قاسم سبزعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: تاکنون در زمان وقوع حریق برای تجهیز به بالگرد از نیروی انتظامی، ارتش، هلال احمر و... کمک می‌گرفتیم که اعتبارات آن را از محل اعتباراتی که در سال برای زمان‌های بحران پیش‌بینی می‌شد، تأمین می‌کردیم.

وی با اشاره بر کاهش 50 درصدی تعداد و سطح حریق نسبت به شش ماه مشابه سال گذشته افزود: در سال جاری 37 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات اطفاء حریق در نظر گرفته شده است که باید با تهیه ابزار و تجهیزات فنی و همچنین سیستم‌های هوایی بتوانیم اطفاء حریق را مدیریت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری جوامع محلی را دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی برای حفاظت از جنگل‌ها دانست و تصریح کرد: در بسیاری از اقدامات حفاظتی و یا اطفاء حریق از جوامع محلی بهره گرفته شده است که این رویکرد ثمرات چشمگیری را نیز برای سازمان جنگل‌ها به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با افزایش گشت‌های امنیتی و گلوگاه‌های مراقبتی صریب حفاظت از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی را افزایش دهیم که البته این امر تا کنون محقق شده است و بر این اساس میزان تصرفات و یا تخریب‌های جنگلی کاهش یافته است.

سبزعلی با بیان اینکه در حال حاضر ساختار جدیدی را برای سازمان جنگل‌ها پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: این ساختار تشکیلاتی برای دولت و ستاد کل نیروهای مسلح ارسال شده که امید است در سال جاری ساختار سازمانی یگان حفاظت ابلاغ شود.

وی با اعلام پیش‌بینی جذب بیش از سه‌هزار نیرو در یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها یادآور شد: با تدوین ساختار تشکیلاتی سازمان جنگل‌ها پیش‌بینی می‌کنیم حدود سه‌هزار نیروی جدید به یگان حفاظت کشور اضافه شود که از طرفی هم با افزایش تعاملات با نیروهای انتظامی از هجمه افراد فرصت‌طلب به جنگل‌ها پیشگیری می‌شود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910726-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید