Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با مدیرکل امور عشایر استان بوشهر مطرح شد؛

تأسیس هنرستان‌های شبانه‌روزی کشاورزی، ضرورت امروز جامعه عشایری

تشکیل هنرستان‌های شبانه‌روزی کشاورزی ضمن ارتقاء شاخص‌های توسعه در جامعه عشایری کوچنده، باعث تنوع‌بخشی به اقتصاد عشایر می‌شود.

تأسیس هنرستان‌های شبانه‌روزی کشاورزی، ضرورت امروز جامعه عشایری
تأسیس هنرستان‌های شبانه‌روزی کشاورزی، ضرورت امروز جامعه عشایری

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: افزایش فعالیت‌های عمرانی و کار زیربنایی منجر به رشد شاخصه‌های توسعه طی هفت سال گذشته شده است.

علی ابراهیمی افزود: تأسیس مراکز آموزش و ترویج به‌ویژه هنرستان‌های شبانه‌روزی کشاورزی به افزایش توانمندی‌های فردی و اجتماعی و همچنین اشتغال پایدار در جامعه عشایری منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت قرار گرفتن این فرصت در اختیار عشایر امکان گذار معیشت مبتنی بر دامداری سنتی به تکنولوژی نوین با افزایش بهره‌وری‌های لازم فراهم می‌شود.

مدیرکل امور عشایر ادامه داد: در حال حاضر در استان در مقطع ابتدایی دوهزار و 200 دانش‌آموز در 110 آموزشگاه سیار عشایری مشغول تحصیل هستند که بعد از طی این مرحله، تحصیل در مراتب بالای آموزشی در مناطق شهری مشکلات فراوانی را برای خانواده‌های عشایری به‌وجود آورده است.

ابراهیمی تصریح کرد: استان بوشهر با دارا بودن پنج‌هزار و 200 خانوار عشایری جمعیت حدود 30 هزار نفر را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: عشایر بوشهری با دارا بودن 850 هزار رأس دام سبک، 640 هزار هکتار مراتع را در اختیار دارند.

ابراهیمی در پایان تأکید کرد: تولید سالانه شش‌هزار و 500 تن گوشت قرمز، 14 هزار تن سایر فرآورده‌های دامی و همچنین 12 هزار تن محصولات زراعی و باغی، 30 هزار مترمربع صنایع دستی از قبیل قالی، قالیچه، گبه، گلیم و جاجیم تلاش عشایر بوشهری در عرصه اقتصاد است./

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

A-910729-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید