Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران خبر داد:

پرداخت 122 میلیارد تومان تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی

122 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی طرح توسعه بخش کشاورزی استان تهران از طریق بانک کشاورزی در اختیار بهره‌برداران این بخش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: این بودجه به‌منظور فعال کردن 507 طرح با 218 هزار رأس دام با هدف توسعه بخش کشاورزی ازجمله طرح خوداتکایی گوشت قرمز استان تهران به تصویب رسیده است.

سیدمحمد موسوی افزود: تاکنون حدود 100 میلیارد ریال از این مبلغ به واحدهای دامی پرداخت شد و مابقی آن در مرحله انعقاد قرارداد با بانک کشاورزی است و پس از طی مراحل قانونی پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز اجرای طرح خودکفایی گوشت قرمز از 10 هزار و 25 واحد تولیدی شیری و گوشتی در استان تهران، 66 درصد فعال، هفت درصد نیمه‌فعال و 34 درصد غیرفعال بوده‌اند که با اجرای این طرح واحدهای فعال به 100 درصد ظرفیت و واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال نیز فعال خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران 12.5 کیلوگرم است که برای تأمین این نیاز به تولید روزانه حدود 400 تن گوشت نیاز است که از این مقدار حدود 200 تن گوشت قرمز در استان تهران و بقیه از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

موسوی تصریح کرد: برای برطرف کردن نیاز گوشت قرمز تهران در قالب طرح خودکفایی گوشت قرمز با افزایش 761 هزار رأس دام پرواری گوسفندی و گاوی واحدهای تولیدی میزان تولید سالانه گوشت قرمز از 75 هزار تن در حال حاضر به میزان 146 هزار تن تا پایان سال 94 هدف‌گذاری شده است.

وی در پایان یادآور شد: در قالب طرح خودکفایی مقرر شده است هر کیلوگرم گوشت گاو زنده به قیمت هر کیلوگرم درب دامداری معادل 40 درصد قیمت گوشت لاشه در بازار و در همان روز خریداری شود. همچنین قیمت گوشت گوسفندی زنده درب دامداری معادل 45 درصد قیمت گوشت لاشه گرم در بازار فروش از دامداری خریداری خواهد شد.

طرح خوداتکایی با هدف توسعه بخش کشاورزی و همچنین خودکفایی در زمینه تولید گوشت قرمز در استان تهران تا پایان سال 94 با مشارکت تولیدکنندگان، تشکل‌های تولیدی و توزیعی گوشت گاو و گوسفندی استان تهیه و به تصویب وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی استان رسیده است./

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

A-910729-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید