Iranian Agriculture News Agency

توسعه صنعت پرورش شترمرغ در آذرشهر

توسعه صنعت پرورش شترمرغ در شهرستان آذرشهر می‌تواند بخشی از نیازهای پروتئینی جامعه را تأمین کند.

توسعه صنعت پرورش شترمرغ در آذرشهر
توسعه صنعت پرورش شترمرغ در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر در حاشیه بازدید فرماندار آذرشهر از واحد پرورش شترمرغ در این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: تولیدات و سایر فراورده‌های شترمرغ به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیروز طلوع‌حیات افزود: گوشت شترمرغ، مناسب و مقوی‌ترین مواد غذایی بوده که لازم است فرهنگ استفاده از گوشت و تخم‌مرغ شترمرغ بیشتر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی بر لزوم ارائه تسهیلات بانکی و آموزش‌های لازم برای علاقمندان و متقاضیان توسعه پرورش شترمرغ در این شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: آسان‌سازی مراحل ایجاد مزرعه پرورش شترمرغ، موجب افزایش گوشت آن و اشتغال‌زایی خواهد شد.

مدیر مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان آذرشهر، که 100 قطعه شترمرغ نر و ماده را نگهداری و پرورش می‌دهد، اظهار داشت: به‌طور متوسط از هر شترمرغ 60 کیلوگرم گوشت ناخالص، 30 الی 40 گیلو گرم گوشت خالص، 1.2 مترمربع پوست، 1.5 تا دو کیلوگرم پر و همچنین یک تا دو کیلوگرم روغن استحصال می‌شود.

محمد عابدین‌زاده با بیان اینکه هیچ اجزایی از شترمرغ بلااستفاده نیست، خاطرنشان کرد: روغن شترمرغ هم برای بسیاری از دردهای مفاصل و روماتیسم مفید و بهبود بخش است./

A-910729-08

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید