Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از800 هکتار اراضی پایاب سد ارسباران کلیبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در 800 هکتار از اراضی پایاب سد ارسباران در کشت دوم امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، محمدتقی جعفری در آیین برداشت ذرت علوفه‌ای در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه پایاب سد ارسباران در شکوفایی اقتصاد و کشاورزی منطقه بخش آبش احمد نقش بسزایی ایفا می‌کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی بیش از 30 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود که علاوه بر تأمین علوفه مورد نیاز عشایر منطقه، نیاز شهرها و استان‌های همجوار را تأمین کند.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار کشت ذرت علوفه‌ای در پایاب سد ارسباران کلیبر با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است، افزود: 730 هکتار پس از برداشت غلات به‌صورت کشت دوم و تمام مکانیزه و 70 هکتار نیز به‌صورت کشت مستقیم در بقایای گندم کاشته شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با بیان اینکه یک‌هزار و 500 هکتار تحت پوشش پایاب سد ارسباران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال میزان تولیدات کشاورزی در شهرستان کلیبر افزایش چشمگیری داشته و 40 تن، میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در هر هکتار بوده است.

جعفری با بیان اینکه دغدغه کشاورزان و عشایر منطقه حضور دلالان و واسطه‌ها برای خرید تولیدات کشاورزی است، ادامه داد: در تلاشیم راهکارهای مناسب برای پایین نیامدن نرخ ذرت علوفه‌ای و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌ها ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تعامل کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای ارائه آموزش‌های لازم درباره بالا بردن راندمان تولید در این منطقه ارائه می‌شود./

A-910729-09

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید