Iranian Agriculture News Agency

گوسفندهای خارجی در راه ایران برای ذبح در روز عید قربان

قرار است تعدادی گوسفند خارجی برای ذبح در روز عید قربان وارد کشور شود و هنوز مشخص نیست این گوسفندها از کدام کشور وارد ایران می‌شوند.

یک مقام مطلع در این زمینه به خبرنگار فارس گفت که برخی مسئولان در حال رایزنی برای ورود گوسفندهای خارجی به داخل کشور برای ذبح در روز عید قربان هستند.

وی ادامه داد: در صورت ورود، این گوسفند ها در بین مراکز عرضه توزیع می‌شود.

به گفته این مقام مطلع در صورتی که این گوسفندها وارد کشور شود، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس، برگزار کردن مراسم قربانی در این عید بر همه واجب نیست و تنها بر زائران کعبه در مراسم حج واجب است، اما بسیاری از مسلمانان در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آنرا بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند.

در روایات مختلف دین اسلام آمده‌است که ابراهیم در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی چندین بار در خواب به ابراهیم نازل شد و بدون ذکر هیچ دلیلی به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.

او پس از کشمکشهای فراوان درونی، در نهایت با موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر می‌روند و ابراهیم آماده سر بریدن فرزند محبوب خود می‌شود. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل خداوند که او را سربلند در امتحان می‌یابد، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم می‌فرستد.

این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه‌ای برای حجاج می‌گردد تا در این روز قربانی کنند و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم سازند. دراین روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید