Iranian Agriculture News Agency

پرورش شتر در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از رتبه سوم کشوری پرورش شتر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، دکتر غلامرضا هادربادی با اعلام این مطلب گفت: 400 تن گوشت شتر در شش ماهه اول سال جاری تولید شده است که حدود چهار درصد تولید گوشت قرمز استان است.

وی افزود: حدود سه‌هزار و 500 نفر شتر در سال جاری کشتار شده و صادرات گوشت از استان صورت می‌گیرد که در سال معادل یک‌هزار و 883 میلیون ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حدود 24 هزار نفر شتر در استان موجود است که از این حیث استان رتبه سوم در کشور را دارا است.

هادربادی ادامه داد: نوع و نژاد شترهای استان از نوع گوشتی و نژاد بومی است و نهبندان و خوسف بیشترین سهم در نگهداری و پرورش شتر در استان را دارند.

وی تصریح کرد: مشکلات عمده شترداران در سطح استان مشکل بیمه دام، درآمد ناچیز با توجه به نوع پرورش و بالا بودن هزینه تولید به‌ویژه در سیستم بسته، کمرنگ بودن اجرای طرح‌های اصلاح نژادی به‌صورت ملی در کشور است.

هادربادی در پایان یادآور شد: در حال حاضر تسهیلات پرواربندی، ساخت و احداث جایگاه پرورش شتر به شترداران استان پرداخت می‌شود و تعداد مراکز پرورش شتر در استان سه مجتمع شترداری در شهرستان‌های نهبندان و خوسف در حال احداث و تکمیل است./

A-910806-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید