Iranian Agriculture News Agency

کلینیک های گیاهپزشکی با انجام کارهای تخصصی باید سلامت محصول سالم را تضمین نمایند

همایش آشنایی با آفت کش های غیرشیمیایی با حضور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی ،مدیر حفظ نباتات ،مدیر عامل شرکت فنآوری زیستی طبیعت گرا مسئولین سازمان ، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها ،کارشناسان حفظ نباتات و مسئولین کلینیک های گیاهپزشکی سراسر استان اصفهان و دوتن از اساتید دانشگاهی با هدف کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی در بین کشاورزان استفاده کننده از محصولات بیولوژیک برای مبارزه با آفات وبیماریهای گیاهی در باغات و مزارع در محل موزه ترویج کشاورزی خیابان امیریه اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایانا در این همایش که با همت و مشارکت بخش خصوصی شرکت فنآوری زیستی طبیعت گرا برگزار شد مهندس حسنعلی رحیمی مدیرحفظ نباتات سازمان،‌با اشاره به تولید محصول کشاورزی سالم گفت : کلینیک های گیاهپزشکی درحمایت از محیط زیست سالم و حفظ نباتات با انجام کارهای کارشناسی باید سلامت محصول سالم را تضمین نمایند.

وی در ادامه افزود : تولیدمحصولات سبزی وصیفی و تازه خوری از اولویت های سازمانی است که کلینیک های گیاه پزشکی با انعقاد قرارداد در اولویت کار خود قرار خواهند داد.

وی افزود : با دقت و حساسیت بالا آزمایشات تخصصی بر روی محصولات کشاورزی برای تعیین میزان باقیمانده سموم در محصول سالم را پیگیری می کنیم و نسبت به این موضوع خیلی حساس هستیم .

شایان ذکر است همایش آشنایی با آفت کش های غیر شیمیایی بیولوژیک در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به همت بخش خصوصی در راستای معرفی آفت کش و کودهای غیرشیمیایی زراعی و باغی و همسو با حمایت از تولید ملی برگزار شد.

به گفته مسئولین بخش خصوصی مشارکت کننده در این نشست،حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و کاهش باقیمانده کود و سم شیمیایی در کشاورزی معضل بزرگی است که با مصرف فرآورده های بیولوژیک در مزارع و باغات کشاورزی آلودیگی های باقیمانده از این مواد شیمیای برطرف خواهد شد.

درپایان این همایش از تولیدکنندگان محصول سالم کوجه فرنگی در شهر اصفهان تجلیل شد.

شایان ذکر است در کارگاه آموزشی توسط اساتید دانشگاهی در خصوص چکونگی عملکرد حشرات مفید در مزارع و باغات آموزش لازم برای حاضرین ارائه گردید .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید