Iranian Agriculture News Agency

پرداخت هزینه‌های استفاده از روش‌های نوین آبیاری تا 90 درصد

معاون اول رییس جمهوری، گفت: دولت آمادگی دارد برای تغییر روش‌های آبیاری و استفاده از روش‌های علمی و نوین تا 90 درصد هزینه‌ها را پرداخت کند.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ˈ محمدرضا رحیمیˈ در جلسه ستاد توسعه راهبردی استان کرمان، افزود: دولت آماده است تا در راستای اصلاح روش‌های آبیاری به کشاورزان از جمله در استان کرمان یاری رساند.

رحیمی در ادامه لازمه پیشرفت و توسعه صنعت استان کرمان را تأمین آب مورد نیاز این بخش دانست و افزود: باید برنامه ریزی و طراحی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

معاون اول رییس جمهوری استان کرمان را بهشت معادن ایران خواند و یادآور شد که باید امکانات لازم در اختیار توسعه استان کرمان قرار گیرد.

رحیمی همچنین بر لزوم اکتشاف،استخراج و فرآوری معادن و ذخایر استان کرمان تأکید کرد و خواستار برنامه ریزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این امر مهم شد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست مشوق‌های لازم را برای حضور بخش خصوصی در راستای استخراج و بهره برداری از معادن استان کرمان ایجاد کند تا مقدمه واگذاری معادنی که در اختیار دولت است فراهم و سرمایه گذاران خارجی و داخلی به این منطقه جذب شوند.

رحیمی ضرورت تأمین آب لازم برای استان کرمان را صرفه جویی و اصلاح روش‌های آبیاری و به کارگیری شیوه‌های نوین و استفاده از آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: باید در کنار این اقدامات برنامه جامعی برای انتقال آب از دیگر نقاط کشور به این استان تدوین شود تا شاهد تأمین آب مورد نیاز مردم استان در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی باشیم.

وی بااشاره به این که استان کرمان با خشکسالی مواجه است و اراضی کشاورزی این منطقه در شرایط مطلوبی نیستند، خاطرنشان کرد: اگر هر چه زودتر برای آن چاره اندیشی نکنیم در آینده با مشکلات و خسارات زیادی روبرو خواهیم شد.

استاندار استان کرمان در این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های استان ارایه کرد و مشکلات، نیازها و درخواست‌های خود را مطرح کرد.

در این نشست که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران محلی برگزار شد، اهم موضوعات و مشکلات مربوط به استان کرمان مطرح شد.

در این نشست همچنین پیشنهادات و دیدگاه‌های مختلف ارایه شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز در بخش‌های مختلف از جمله در زمینه بهداشت و درمان، کشاورزی، راه و گازرسانی به شهرها و روستاهای استان به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح جامع اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن استان را آماده کند و برنامه‌های لازم برای واگذاری معادن به بخش خصوصی و تقویت صنعت استان کرمان را حداکثر طی یک ماه آینده ارایه دهد تا در جلسه آتی ستاد به تصویب برسد.

وزیر نیرو نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های این وزارتخانه برای تأمین آب استان کرمان ارایه کرد و مقرر شد تمامی مسایل مربوط به تأمین آب مورد نیاز استان در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت در قالب یک طرح جامع توسط وزارت نیرو تدوین و برای اجرا ارایه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید