Iranian Agriculture News Agency

بی‌نتیجه ماندن مذاکرات و ادامه سودجویی‌های پتروشیمی به بهانه عرضه در بورس

با افزایش مکرر قیمت‌های نهاده‌های تولید صنایع چوبی از سوی پتروشیمی، نرخ اوره و متانول هرهفته با افزایش پنج درصدی قیمت به‌دلیل عرضه در بورس روبه‌رو می‌شود، این در حالی است که موادی همانند گاز بدون افزایش قیمت از سوی دولت در اختیار پتروشیمی قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: متانول تولیدی پتروشیمی شیراز و اوره تولیدی پتروشیمی خراسان طی سه هفته گذشته با افزایش قیمت‌های مکرر عرضه شده است که همین امر امکان تثبیت نسبی قیمت‌ها را از انجمن سلب کرده است.

عبدالعظیم آقاجانی با اشاره بر آیین‌نامه بورس مبنی بر افزایش پنج درصدی قیمت کالاها در صورت افزایش تقاضا در هر هفته افزود: ورود به بورس نباید مجوزی برای گران‌فروشی و فرصت‌طلبی باشد، این در حالی است که چنین موضوعی در قانون پیش‌بینی نشده است و مقررات بورس نیز لایتغیر نیست و باید در برخورد با چنین موضوعاتی انعطاف‌پذیر باشد.

وی تصریح کرد: بر خلاف مذاکرات با وزارت نفت و پتروشیمی که زیرمجموعه‌ای از این وزارت به حساب می‌آید، اعتراض به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و تصدیق وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر غیرقانونی بودن اقدام پتروشمی در افزایش هفتگی قیمت‌های نهاده‌های تولید، هنوز روند قیمت‌ها صعودی است و قیمت اوره در هفته جاری به 800 تومان رسیده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ادامه داد: صنعت بحران‌زده چوب توان و کشش این افزایش قیمت‌ها را ندارد تا در هفته 30 تا 40 تومان قیمت نهاده افزایش یابد.

آقاجانی خاطرنشان کرد: این روند سوء استفاده کردن از مقررات موجود است و پتروشیمی‌ها برای گران‌فروشی در وضعیت فعلی صنعت چوب کشور با هم مسابقه گذاشته‌اند./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910813-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید