Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از سه میلیارد تومان یارانه به دامداران برای خرید علوفه

به جهت خشکسالی‌های پی‌درپی و کاهش تولید علوفه و مراتع، سازمان جهاد کشاورزی ایلام 3.5 میلیارد تومان به دامداران یارانه پرداخت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: جمعیت دامی استان 2.5 میلیون رأس دام است. این در حالی است که سالانه 850 هزار رأس دام مهاجر نیز به استان وارد می‌شود.

شیرخانی افزود: سالانه 24 هزار تن گوشت قرمز، 32 هزار تن گوشت مرغ، 89 هزار تن شیر خام، 450 تن عسل و شش‌هزار و 700 تن آبزیان در استان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد گوشت قرمز و سفید تولیدی استان مازاد بر نیاز است و به استان‌های اطراف نظیر کرمانشاه و لرستان صادر می‌شود.

شیرخانی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی از احداث واحدهای تولید دامی استقبال و حمایت می‌کند و در این رابطه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در پی خشکسالی‌های پی‌درپی و کاهش آب‌های سطحی و زیرزمینی، دامپروری در تأمین علوفه مورد نیاز دچار مشکل شده است.

وی یادآور شد: به‌منظور حمایت از تولید، 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید علوفه و خوراک دام اختصاص یافته که اگر تا پایان سال دو میلیارد دیگر اضافه شود، مشکل دامداران حل می‌شود.

شیرخانی در پایان تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم جو 200 تومان و همچنین علوفه یارانه پرداخت می‌کند./

خبرنگار: فرید مرادی

A-910817-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید