Iranian Agriculture News Agency

اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی با متخلفان در حوزه دارویی دامپزشکی برخورد می‌کند

در همایشی در اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، رئیس اداره دارو، درمان و آزمایشگاه‌های این اداره‌کل از عزم جدی این مجموعه برای برخورد با متخلفان حوزه‌های مختلف درمانی دامپزشکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دکتر احمد شریعتی در این همایش که با حضور بیش از 100 نفر از مسئولان داروخانه‌های دامپزشکی استان و مدیران شرکت‌های پخش داروهای دامپزشکی برگزار شد، گفت: داروهای دامپزشکی با توجه به نقش حیاتی که در سلامت انواع دام و طیور دارند، در حوزه سلامت عمومی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند. لذا هرگونه سهل‌انگاری در امور درمانی دام و طیور و نیز ارائه داروهای مختلف بدون نسخه دامپزشک مخاطره‌آمیز است.

وی افزود: به‌رغم اینکه به لحاظ کمی، تعداد داروخانه‌های دامپزشکی کمتر از داروخانه‌های انسانی است، ولی با توجه به حجم بالای مصرف دارو و گردش مالی سنگین در این بخش، این مراکز، نقش کلیدی در اشتغال، اقتصاد و سلامت سرمایه دامی و بهداشت تولید فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی روزانه خانوار داشته و این موضوع اهمیت چرخه توزیع داروهای دامپزشکی را دوچندان می‌کند.

رئیس اداره دارو، درمان و آزمایشگاه‌های اداره‌کل دامپزشکی استان با اشاره به لزوم رعایت دقیق در نسخه‌نویسی و تحویل دارو به دامداران در جهت مصرف صحیح دارو، رعایت زمان پرهیز مصرف دارو را در سلامت فرآورده‌هایی نظیر شیر خام، گوشت و... بسیار مهم و حیاتی خواند و خواستار آن شد تا مسئولان فنی داروخانه‌های دامی نسبت به اعمال این مهم تأکید داشته باشند.

شریعتی خواستار همکاری و همفکری و استفاده از خرد جمعی در راستای حفظ شئونات حرفه‌ای شد و خاطرنشان کرد: برخورد با افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی دامپزشکی از اولویت‌های مهم دامپزشکی در حوزه درمان است.

وی با تأکید بر تشکیل انجمن‌های صنفی در بخش شرکت‌های دارویی دامپزشکی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های این حرفه، تشکیل چنین مواردی را در راستای دفاع از حقوق صنفی اعضا و نیز واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی مؤثر دانست.

شریعتی تصریح کرد: در خراسان رضوی، 100 باب داروخانه دامی و 15 شرکت پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک در حال فعالیت و ارائه خدمات در جهت ایمن‌سازی دام‌ها و کاهش بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و حیوان هستند./

L-910828-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید