Iranian Agriculture News Agency

لزوم اجرای قانون مشاغل سخت محیط‌بانان/ افزایش دوبرابری تعداد نیروها چاره‌ساز نیست

در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش 2.5 برابری تعداد محیط‌بانان در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد که قانون مشاغل سخت و زیان‌آور محیط‌بانان همچنان رنگ اجرایی به خود نگرفته است و به‌نظر می‌رسد با افزایش تعداد نیروها این قانون همچنان از سوی سازمان متبوع مسکوت باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان حفظ محیط زیست با اشاره به بیشتر شدن تعداد پست‌های مصوب این سازمان از افزایش 2.5 برابری تعداد محیط‌بانان در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد. در حالی که شاغلان رسته‌های محیط‌بانی و جنگل‌بانی با مصوبه مجلس ششم شورای اسلامی و ابلاغیه دولت وقت به این سازمان جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شده‌اند، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

محمدجواد محمدی‌زاده با بیان اینکه تعداد پست‌های مصوب سازمان حفاظت محیط زیست پنج‌هزار و 370 پست بوده است، گفته بود: تعداد پست‌های سازمانی به 15 هزار و 370 پست در سراسر کشور رسیده است که این میزان تا سه‌برابر افزایش داشته و با ابلاغ 10 هزار پست جدید، آزمون‌هایی نیز در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این در حالی است که پیش از اینکه نماینده ادواری مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا با انتقاد از نقض حقوق محیط‌بانان از سوی مدافعان محیط زیست کشور گفته بود: در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی دانسته، به‌منظور حمایت همه‌جانبه برای توسعه و تقویت نیروهای انسانی شاغل در بخش‌های عملیاتی سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع در قالب بند "ج" ماده 155 قانون برنامه توسعه چهارم قانونی تصویب و به دولت ابلاغ شد که به موجب آن شاغلان رسته‌های محیط‌بانی و جنگل‌بانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شدند.

محمد محمدرضایی با اشاره به اجرایی نشدن این قانون گفته بود: در دولت نهم هم در قالب سند توسعه ویژه فرابخشی محیط زیست تصمیماتی اتخاذ و در مهرماه سال 85 با امضای معاون اول ریاست جمهور به رئیس وقت سازمان محیط زیست ابلاغ می‌شود، اما مدیران ارشد و مشاوران سازمان در قبال حقوق قانونی و مکتسبه مأموران گارد محیط زیست احساس مسئولیت نکرده و این قانون را هنوز اجرایی نکرده‌اند./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910929-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید