Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز خبر داد:

بازگشت 600 هکتار از اراضی دولتی به منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با توجه به همجواری استان با پایتخت همواره ارزش افزوده اراضی یکی از عوامل مؤثر و مهمی است که فعالیت بسیاری از بخش‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که در سال جاری در حدود 600 هکتار از اراضی استان رفع تصرف شده است.

بازگشت 600 هکتار از اراضی دولتی به منابع طبیعی
بازگشت 600 هکتار از اراضی دولتی به منابع طبیعی

حسین میررجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب افزود: با هماهنگی یگان حفاظت استان اقدامات و تقسیم‌بندی وظایفی صورت گرفت تا با این اقدامات مدبرانه از رشد این تصرفات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز حدود 600 هکتار از اراضی که تاکنون در تصرف افراد متخلف بود، خلع ید شد که این اراضی اکنون به منابع طبیعی باز گردانده شدند.

پیش از این، معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی البرز در گفتگو با ایانا با بیان اینکه زمین تصرف شده ملی در البرز وجود ندارد، گفته بود: در نوروز 91 چندین مورد تصرف اراضی ملی در استان البرز صورت گرفت که توسط یگان حفاظت رفع تصرف شد و در حال حاضر زمین ملی که در تصرف باشد، وجود ندارد.

به گفته مصطفی پرویزی‌مقدم، در سال 90 هم بیش از 181 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و خلع ید شده است که رفع تصرف اراضی البرز در سال 90 در مقایسه با سال 89 رشد چشمگیری داشته است.

وی گفته بود: در حال حاضر در هر شهرستان استان البرز یک مأمور یگان حفاظت برای تقویت و عمومیت بخشیدن رفتارهای قانونمند در عرصه‌های منابع طبیعی، سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی سازمان و مساعدت با عوامل انتظامی محل مأموریت در کشف جرائم وجود دارد.

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911002-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید