Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست!/ تحمیل صنعت مستعمل خودرو از سوی انگلیسی‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صنعت مستعمل خودرو برای نخستین‌بار از سوی انگلیسی‌ها به کشور تحمیل شد که با ورود خودروی از رده خارج شده و تصور شعار هر ایرانی یک خودرو هنوز هم باید از تبعات تصمیمات ناصحیح رنج ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، محمدجواد محمدی‌زاده با بیان اینکه هیچ ارزانی یا گرانی بی‌دلیل نیست، افزود: با تحمیل صنعت مستعمل خودرو به کشور، تصور همگان بر پیوستن به کشورهای صاحب این صنعت بود، اما در واقع صنعتی به کشور تحمیل شد که هم تبعات منفی و هم اتلاف انرژی بسیاری را به‌دنبال داشت.

وی تصریح کرد: اگر قبول داشته باشیم که انرژی نعمتی تمام شدنی از سوی خداست، باید در نوسازی صنایع به‌ویژه از جهت اعتبار، اتلاف انرژی، منابعی همچون آب و... با طرح‌های نوین اقداماتی انجام دهیم که برای تحقق این امر، فشارهایی را نیز به برخی صنایع وارد کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جهش از یورو4 به یورو5 ادامه داد: اگر ظرف 50-40 سال گذشته صنعتی به کشور از سوی بیگانگان تحمیل شده است، باید آن را در ناآگاهی مسئولان وقت در تحمیل صنایع جستجو کرد.

محمدی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه صنایع تحمیلی و مستعمل کشورهای بیگانه را در پیش می‌گیریم، همیشه در مقایسه صنایع با ترازهای بین‌المللی فاصله‌ای را شاهد هستیم که نشان‌دهنده عقب‌ماندگی صنعت ما به نسبت صنایع کشورهای دیگر است./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911003-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید