Iranian Agriculture News Agency

طرح سؤال از رییس محیط زیست همزمان با افزایش آلودگی هوا/کاهش 30 درصدی صنایع آلاینده

در حالی روز گذشته رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از کاهش 30 درصدی صنایع آلاینده خبر داد که طرح سؤال از وی به‌دلیل افزایش آلودگی هوا همچنان در دستور کار مجلسی‌ها قرار دارد.

طرح سؤال از رییس محیط زیست همزمان با افزایش آلودگی هوا/کاهش 30 درصدی صنایع آلاینده
طرح سؤال از رییس محیط زیست همزمان با افزایش آلودگی هوا/کاهش 30 درصدی صنایع آلاینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، محمدجواد محمدی‌زاده با اشاره به کاهش 30 درصدی صنایع آلاینده در حاشیه نمایشگاه محیط زیست گفت: صنایعی که در لیست آلاینده‌ها قرار دارند، روزبه‌روز در حال کاهش هستند.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از شهرک‌های صنعتی یا واحدهای تولیدی بحران اقتصادی را پشت سر می‌گذارند، توجه به امر کاهش آلاینده‌ها یک عزم و اراده ملی به حساب می‌آید که قابل تقدیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: باید صنایعی در هر منطقه استقرار یابد که سازگار با آن محیط و در کل محیط زیست و مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای باشد.

گفته می‌شود با افزایش آلودگی هوا ناشی از فعالیت کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی سازمان محیط زیست نام برخی آلاینده‌ها را از لیست صنایع آلاینده خارج کرده است که نمونه آن در چند کارخانه اصفهان اتفاق افتاده است.

پیش از این، عضو فراکسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به حذف نام برخی آلاینده‌ها از لیست سازمان محیط زیست گفته بود: برخی از صنایع، گاز مازوت تولید و یا برخی دیگر که از روغن آسکارول که در شیوع بیماری سرطان مؤثر است، استفاده می‌کنند، اما در عمل هیچ‌گونه برخوردی با آنها نمی‌شود، بلکه نام این آلاینده‌ها نیز از لیست سازمان خارج می‌شود تا دیگر نگرانی نیز از سوی صاحبان این صنایع برای پاسخگویی باقی نماند.

به گفته علی ایرانپور، فشارهای اعمال‌شده درباره پاسخگویی افزایش میزان آلاینده‌ها علت اصلی حذف نام آنها از لیست صنایع آلاینده محیط زیست است که البته مسئولان امر به جای پاسخگویی در این زمینه راه کوتاه‌تر و بدون هزینه‌تری را ترجیح داده‌اند.

گفتنی است، افزایش آلودگی هوا، مهاجرت غیراصولی به شهرهای بزرگ و... ازجمله علل طرح سؤال از رئیس سازمان محیط زیست است./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911003-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید