Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

عملیات صیادی تا اطلاع ثانوی در سواحل شمالی کشور ممنوع

به‌دلیل مواج بودن دریا، تا چند روز آینده از عملیات صید و صیادی در شمال کشور خودداری شود.

عملیات صیادی تا اطلاع ثانوی در سواحل شمالی کشور ممنوع
عملیات صیادی تا اطلاع ثانوی در سواحل شمالی کشور ممنوع

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غربی و شمال غربی کشور با توجه به کاهش دمای هوا نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و انبارهای سیب‌زمینی اقدام شود.

مسعود حقیقت افزود: در سواحل دریای خزر، کشاورزان با توجه به بارندگی‌های اخیر، مزارع خود را زه‌کشی کنند و با در نظر گرفتن کاهش دمای هوا، جهت جلوگیری از یخبندان‌های شبانه، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سواحل شمالی کشور، صیادان به‌دلیل مواج بودن دریا، از عملیات صید و صیادی خودداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در نواحی سلسله‌جبال البرز با در نظر گرفتن کاهش دمای هوا، از تأسیسات حرارتی، تهویه گلخانه‌ها، سالن‌های دامداری و مرغداری‌ها حفاظت به‌عمل آید.

حقیقت تصریح کرد: در استان‌های شرقی کشور نیز به‌دلیل سردی هوا به کشاورزان توصیه می‌شود مصرف کودهای سرک را کاهش داده و تغذیه گیاه خود را از طریق محلول‌پاشی جبران کنند.

وی یادآور شد: در مناطق جنوبی کشور، محصولات سردرختی مانند باقیمانده مرکبات فصلی و خرمالو برداشت شود و از قارچ‌کش‌ها برای مبارزه با آفات با توجه به رطوبت فصلی استفاده کنند.

حقیقت تأکید کرد: در استان‌های شرقی کشور نیز توصیه می‌شود با در نظر گرفتن کاهش دمای هوا، دمای گلخانه‌ها را تنظیم کرده و باغداران درختان خود را هرس و شاخه‌های هرس‌شده را معدوم کنند.

وی در پایان اظهار داشت: در مناطق یادشده، پیازکاران به‌دلیل رطوبت نسبی دما، برای کنترل بیماری‌های قارچی و آفت تریپس به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه کرده و به کنترل آفات بپردازند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-911005-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید