Iranian Agriculture News Agency

فتحی مطرح کرد:

لزوم توجه ویژه به برندسازی محصولات

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت برندسازی، از صندوق های خرد زنان روستایی و عشایر خواست به حوزه بازرگانی محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایر به صورت جدی ورود کنند.

لزوم توجه ویژه به برندسازی محصولات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشست بانوان کارآفرین و مدیران عامل صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری که با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی، سرپرست صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی و به همت امور بانوان مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، گفت: ما در بخش کشاورزی مانند سایر بخش های کشور قائل به تفکیک جنسیتی نیستیم و در انتصابات نیز براساس قابلیت های فردی تصمیم گیری می کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین و بهترین زنبورداران، دامداران و برخی حوزه های دیگر مرتبط با کشاورزی زنان هستند که برای تولید در این راه تلاش و کوشش می کنند.

فتحی اضافه کرد: زن عشایر و روستایی همیشه در کنار مرد عشایر و روستایی است و فعالیت های آنها همواره خانوادگی است و در حال حاضر نیز همین رویه ادامه دارد، بنابراین ضروری است که نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم و روی توانایی های خود تمرکز کنیم و بر این اساس در بخش های مختلف ایفای نقش کنیم.

وی با تشکر از رئیس جمهور و مشاور استاندار در امور بانوان در خصوص اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای حوزه زنان روستایی و صندوق های توسعه روستایی، از تحقق این اعتبار از محل فروش اموال مازاد جهادکشاورزی در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم با موافقت مجلس شورای اسلامی بتوانیم 400 میلیارد تومانی که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به وزارت جهادکشاورزی است را تامین کنیم.

وی اساسنامه صندوق های بانوان را قابل تغییر دانست و افزود: محدود کردن فعالیت ها به اساسنامه صندوقها امکان فعالیت در حوزه بازرگانی محصولات را غیرممکن می کند و من توصیه می کنم صندوق ها به طور جدی به این حوزه وارد شوند.

فتحی با تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه بازرگانی توسط این صندوق ها گفت: صندوق های خرد که در روستاها تشکیل می شوند می توانند بعد محلی فعالیت بازرگانی  و کار ارسال محصولات به بازار را برعهده بگیرند چرا که اگر بازاریابی محصولات به صورت یکجا صورت گیرد، امکان صادرات نیز محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: از مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای استان می خواهم محلی را به عنوان محل دائمی نمایشگاه برای محصولات صندوق های خرد زنان روستایی و عشایر در نظر بگیرند تا این صندوق ها قادر باشند به صورت مستمر محصولات خود را عرضه کنند.

وی پیشنهاد داد جشنواره ای با عنوان محصولات زنان روستایی و عشایر برگزار شود تا زمینه معرفی محصولات به مردم و ورود این محصولات به بازارهای فروش مهیا شود.

فتحی در پایان سخنان خود عدم برندسازی را یکی از مشکلات اساسی صندوق های خرد زنان روستایی و عشایر دانست که در دیگر حوزه های کشاورزی نیز وجود دارد و افزود: در حوزه برندسازی با مشکل جدی مواجه هستیم و باید با تمرکز بر این مساله، محصولاتی با کیفیت بالا و بسته بندی مناسب تولید کنیم تا زمینه ایجاد برندهای مورد استقبال مشتریان را فراهم کنیم.

مشاور امور بانوان رئیس سازمان و کارشناس مسئول امور زنان روستایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی عملکرد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری استان را تشریح کرد و هدف از تشکیل این صندوق ها را توانمندسازی اقتصادی-اجتماعی، درآمدزایی، اشتغالزایی و توسعه و حمایت از مشاغل خانگی زنان عشایر و روستایی دانست.

رقیه زرگری هدف از برگزاری این نشست را بیان تجربیات، مسائل، مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای مربوط به بحث اشتغال بانوان عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید