روابط عمومیهای موفق، هویت آفرین و برند ساز هستند
سمینار آموزشی “شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” با ارائه حمید شکری خانقاه، استاد پیشکسوت روابط عمومی و ارتباطات ایران، به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی با استقبال و حضور خوب مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و رسانهها در دانشگاه پیام نور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، نویسنده کتاب «برنامهریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی» در این سمینار با تاکید بر این موضوع که موفقیت روابط عمومیها در گرو نحوه مدیریت برند و شهرت سازمانی و فردی است گفت: برای مدیریت شهرت و برند شخصی، اجتماعی و سازمانی باید نقشه پیام را ترسیم کنید، شبکههای ارتباطی خود را توسعه دهید و بهصورت حرفهای نقشه نفوذ خود را طراحی کنید.
حمید شکری خانقاه با اشاره به اینکه شاخص کلیدی روابط عمومی حل مسائل و مشکلات ارتباطی سازمان است، روابط عمومی را بر دو نوع سنتی و مدرن تقسیم کرد و گفت: روابط عمومی سنتی معمولاً بر پیامهای بی محتوا، بی ربط و با تکیه به متنهای طولانی و اغلب کلیشهای و بدون استراتژی هستند.
مدیرگروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانهای یونسکو ـ ایران افزود: روابط عمومیها باید با دور انداختن پارادایمهای اشتباه و کلیشهای الگویابی و الگوسازی ارتباطی را محور مدیریت وجهه و شهرت سازمانی قرار دهند و با اتخاذ استراتژی موثر منشا تحول سازمانی باشند.
شکری خانقاه خاطرنشان کرد: مدیران ارشد باید از دانش، مهارت، نگرش و رفتار ارتباطی بالایی برخوردار باشند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: مهارت تغییر، لازمه زندگی امروزی ما است لذا با ترکیب دو ویژگی صمیمیت بالا و شایستگی بالا میتوان نقش کاریزماتیک یک سازمان را تضمین کرد.
وی افزود: روابط عمومی زمانی قدرتمند است که بتواند با تفکر استراتژیک برای سازمان ارزش آفرین و هویت آفرین باشد و با مدیریت پیشرفته ارتباطات راهبردی، جایگاه ذهنی مطلوبی نزد ذینفعان در خصوص محبوبیت، مطلوبیت و مقبولیت سازمان ایجاد کند؛ روابط عمومیها مدیریت برند و شهرت فردی، اجتماعی و سازمانی را برعهده دارند.
شکری خانقاه داستان پردازی و سناریو نویسی را حلقه مفقوده بیش از ۹۰ درصد روابط عمومیها بیان کرد و گفت: باید حرکت در رسانههای نوین را تقویت و تولید محتوای موبایلی را به صورتی خلاقانه و هنرمندانه اجرایی کنید.
در ادامه این سمینار تخصصی حمید شکری خانقاه راهکارهای مؤثری را برای ترسیم ماتریس کاریزمای شخصی و سازمانی و شیوههای طراحی نقشه نفوذ ارائه کرد.
این سمینار با مشارکت شورای روابط عمومیهای استان آذربایجان شرقی و همراهی روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان و با حضور 200 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و رسانهها برگزار شد.
دیدگاه تان را بنویسید