رفع چالشهای آموزش و ترویج کشاورزی با دو رویکرد اساسی
رئیس گروه مطالعات و نیازسنجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر بخواهیم نگاه آسیب شناسانه به حوزه مطالعات آموزش و ترویج داشته باشیم باید دو مسئله تقویت ساختار نیروی انسانی مطالعات آموزش و ترویج در سطح استانها، انجام ارزشیابی موثر و همچنین پیگیری بهمنظور اطمینان از بهکارگیری مطلوب نتایج یافتههای تحقیقاتی و پژوهشی در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، مجیدرضا خداوردیان با اشاره به رویکرد موسسه آموزش و ترویج کشاورزی درانجام پژوهشها و مطالعات کاربردی، بیان کرد: رویکرد کلی موسسه درانجام پژوهشها، رهیافت مسئله محور است که منجر به حل نیاز و مشکل بخشهای مختلف کشاورزی میشود.
وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر عملکرد مطالعاتی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی چگونه است، افزود: از سال 1399 که کمیته علمی وفنی آموزش و ترویج کشاورزی با رویکرد جدید ابلاغی سازمان تات تشکیل شد، طی فرایند چهارساله روند رو به رشدی داشته است به طوری که تاکنون 253 پروژه تحقیقی- ترویجی پایان یافته و موفق به اخذ فروست شدهاند و معادل 151 فقره پروژه تحقیقی-ترویجی دردست اجرا است.
وی افزود: همچنین ازتعداد 34 مطالعه آموزشی و ترویجی 21 فقره موفق به اخذ فروست شده و 13 فقره در دست اجرا هست که برونداد پژوهشی و یافتههای ترویجی آنها علاوه بر مرکز اسناد و اطلاعرسانی سازمان تات، بهطور مستمر در اختیار کلیه سیاستگذاران و برنامه ریزان و سایر ذینفعان قرار میگیرد.
رئیس گروه مطالعات و نیازسنجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به بهبود کیفیت مطالعات آموزشی و ترویجی گفت: اگر بخواهیم نگاه آسیب شناسانه به حوزه مطالعات آموزش و ترویج داشته باشیم باید دو مسئله تقویت ساختار نیروی انسانی مطالعات آموزش و ترویج در سطح استانها، انجام ارزشیابی موثر و همچنین پیگیری بهمنظور اطمینان از بهکارگیری مطلوب نتایج یافتههای تحقیقاتی و پژوهشی در دستور کار قرار گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید