تاکید بر اهمیت پیوست رسانهای طرح اصلاح الگوی کشت
اجرای بهینه، موثر و موفق طرح اصلاح الگوی کشت کشاورزی با پیوست رسانه ای
در جلسه بررسی طرح پیشنهادی اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی استان آذربایجان شرقی بر لزوم پیوست رسانهای این طرح تاکید شد.
به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه بر لزوم برنامهریزی دقیق و عملیاتی برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت تاکید کرد و با اشاره به اهمیت برنامهریزی استراتژیک گفت: بهتر است در طرح اصلاح الگوی کشت در کنار برنامهریزی به صورت کلی، به جزئیات نیز توجه شود و با نقشه راه روشن اقدام شود.
حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی افزود: ما باید دانش را به مزرعه ببریم و برنامه ریزیهایی که روی کاغذ هستند را اجرا کرده و عملیاتی کنیم.
وی به بازدید خود از موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه اشاره کرد و افزود: این موسسه و اقدامات آن در خصوص الگوی کشت و معرفی بذور اصلاح شده باید از طریق اهالی رسانه و خبرنگاران معرفی شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان همچنین با اشاره به اهمیت پیوست رسانهای طرح اصلاح الگوی کشت ادامه داد: رفع موانع اجتماعی و مشارکتهای مردمی طرح اصلاح الگوی کشت از طریق حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و روابط عمومی سازمان امکان پذیر است و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اسامی اعضای کارگروه استانی پیشنهادی را ارائه کرده و گفت: پیشنهادات ارائه شده در مورد اصلاح الگوی کشت بعد از مصوب در این کارگروه عملیاتی می شوند.
علی رخ افروز ادامه داد: لزوم همکاری کلیه دستگاههای سیاسی و امنیتی برای اجرای طرح و رفع موانع اساسی در اجراء، فرهنگ سازی طرح از طریق رسانه ، مصلحین و بزرگان محلی و روحانیون، آماده سازی زیرساختهای عملیاتی طرح، ارائه سازوکار تنبیهی یا تشویقی برای کشاورزان و بهره برداران، حمایت از صادرات و حذف عوارض محصولات تولیدی الگوی کشت و ایجاد محدودیت برای محصولات غیرضروری، نیازسنجی برنامه های آموزشی ـ ترویجی از طریق واحدهای تخصصی و ارائه به مدیریت هماهنگی ترویج جهت تدوین، توانمندسازی کارشناسان پهنه، اعضا و ارکان شرکتهای خدمات فنی، مشاوره ای و مراکز غیردولتی در راستای اجرای برنامه های الگوی کشت جدید و توجیه و ترغیب عوامل اجرایی، تناسب سازی الگوی کشت با شرایط آبی و خاکی منطقه، مدیریت و نظارت جامع و یکپارچه بر کشت و کار منطقه زیرنظر الگوی کشت و تامین عوامل انسانی و اجرایی مورد نیاز، تاکید بر اجرای طرح در مزارع بزرگ مقیاس و بسترسازی برای یکپارچه سازی اراضی و اجرای نظام بهره برداری مناسب در منطقه، ملزم سازی و ایجاد صنایع تبدیلی و همگامی با الگوی کشت و تامین اعتبارات آموزشی – ترویجی از طریق پیوستهای ترویجی واحدهای تخصصی مرتبط پیشنهادات ارائه شده در این جلسه بود.
مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیوست رسانه ای الگوی کشت همان جریانسازی در راستای ارتباط موثر است گفت: پیوست رسانهای به معنای اطلاعرسانی صرف نیست، بلکه به معنای اقناع و متقاعدسازی، بسترسازی و بالا بردن درک و آگاهی جامعه مخاطب اعم از کشاورز، بهرهبردار، مهندس، مروج، سیاستگذار، قانونگذار، برای همراهی و همکاری و همدلی با اجرای طرح الگوی کشت است.
وحید کاظم زاده با بیان اینکه پیوست رسانهای به معنی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری، اطلاعیابی و اطلاعرسانی، پاسخیابی و پاسخدهی بر افکار عمومی، ذینفعان بخش کشاورزی برای اجرای بهینه، موثر و موفق طرح الگوی اصلاح الگوی کشت کشاورزی است افزود: پیوست رسانهای به معنای بسترسازی برای اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت و ایجاد زمینههای لازم در ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه هماهنگ و منسجم درون دستگاهی و برون دستگاهی برای همراهی و همکاری و تعامل با این پروژه بزرگ در توسعه کشاورزی کشور برای رساندن ایران به اوج اقتدار و امنیت غذایی در منطقه است.
دیدگاه تان را بنویسید