لزوم ترویج گفتمان انتقاد پذیری توسط روابط عمومیها
سمینار تخصصی «مدیریت استراتژیک روابط عمومی» با تدریس احمد یحیایی ایله ای، چهره ماندگار روابطعمومی ایران در تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، این سمینار تخصصی به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی (نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در آذربایجان شرقی) با همراهی شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان و سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای سراسر استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد.
مدیریت استراتژیک روابط عمومی چیست؟ ماموریت و چشمانداز روابط عمومی (vision & Mission)، ارزشهای استراتژیک روابط عمومی(Values)، اهداف راهبردی روابط عمومی (Goal)، تحلیل موقعیت یا محیطی (SWOT Analysis)، تدوین استراتژیهای کلان روابط عمومی، تدوین استراتژیهای بخشی روابط عمومی و چارچوب استاندارد برنامه سالانه روابط عمومی از جمله محورهای این سمینار تخصصی بود.
استاد دانشگاه رشته ارتباطات و چهره ماندگار روابط عمومی کشور در این سمینار گفت: روابط عمومی ایجاد حسن رابطه است. روابط عمومی وجدان سازمان است که این وجدان باید بیدار باشد.
احمد یحیایی ایله ای با بیان اینکه روابط عمومی مروج ارزشها است و میخواهد سازمان را اخلاق مدار کند ادامه داد: روابط عمومی باید در خدمت منافع عمومی باشد.
وی به اهمیت برنامهریزی در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: تقسیم زمان آینده و ساختن آینده، صرفهجویی در منابع مالی، به کارگیری درست و به موقع منابع انسانی و پیشگیری از بحران از دلایل لزوم برنامهریزی است.
وی با اشاره به اینکه برنامهریزی حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است گفت: برنامه باید دارای هدفهای عینی و قابل دستیابی باشد.
یحیایی ایله ای با بیان اینکه مهمترین وظیفه مدیر روابط عمومی تصمیمگیری است ادامه داد: برنامهریزی مهمترین تصمیمگیری است.
وی خاطرنشان کرد: برنامهریزی استراتژیک نوعی آیندهنگری و خلق آینده دلخواه است و به هیچ عنوان پیشبینی محسوب نمیشود.
یحیایی ایله ای با بیان اینکه روابط عمومی مروج گفتمانهای آینده است افزود: مدیران روبط عمومی باید اهداف سازمانی را شفاف کنند تا نیروی انسانی همسو و همراه داشته باشند.
وی ایجاد شادابی و خوشنامی را از طریق مطالعات، انتشارات، تبلیغات، رویداها و رسانهها را از مهمترین وظایف روابط عمومیها برشمرد و همچنین بر ترویج گفتمان انتقاد پذیری توسط روابط عمومیها تاکید کرد.
برای شرکتکنندگان در این دوره، مدرک آموزشی معتبر اهدا خواهد شد.
دیدگاه تان را بنویسید