رئیس قرارگاه جهاد تبیین:
رسانه یکی از مهمترین ابعاد امنیت غذایی است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از ابعاد امنیت غذایی ایجاد آرامش در جامعه است که این کار توسط رسانه انجام میشود.
به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس قرارگاه جهاد تبیین، در اولین جلسه این قرارگاه که امروز دوشنبه 22 فروردینماه برگزار شد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم تبدیل به وزارت امنیت غذایی شده است و تا قبل از آن تمام زنجیره غذا در یکجا متمرکز نبوده است.
وی با بیان اینکه موفقیت نسبی است، گفت: همین مدت ۷ ماه را اگر با ادوار گذشته مقایسه کنیم، نشان میدهد که این تکمیل زنجیره و فرماندهی واحد در حوزه امنیت غذایی و سلامت غذا تأثیر بالایی داشته است و هر چه جلوتر میرویم باید شرایط مطلوبتر و تسلط بیشتری بر زنجیره به وجود آید و روشهای دانشبنیان را در آن پیادهسازی کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سلامت یکی از پارامترهای امنیت غذایی است و ما در این مسیر درحرکت هستیم.
رئیس قرارگاه جهاد تبیین با اشاره به اینکه کار تبیین خوبی درزمینهٔ کشاورزی انجام نشده است، گفت: یکی از ابعاد امنیت غذایی ایجاد آرامش در جامعه است و یکی از روشهای جنگ روانی بر هم خوردن بازار و تشویش اذهان عمومی است.
ساداتی نژاد ادامه داد: بخش عمده کار مربوط به بخش رسانه و روابط عمومی است و وزارت جهاد کشاورزی هیچ سابقهای در این زمینه نداشته است.
وی با بیان اینکه اگر مصرف پنج درصد تغییر کند بازار بر هم میریزد، اذعان داشت: مازاد تولید کشاورزان در کشورهای اروپایی با کمک رسانهها به فروش میرسد و این کار باعث جلوگیری از ضرر و زیان به بخش کشاورزی میشود، بنابراین یک بعد امنیت غذایی در غرب، رسانه است که بازار را تنظیم میکند.
مقام عالی وزارت ادامه داد: حوزه رسانه در آرامش برای جامعه، حذف استرس، احساس پایداری غذا و سبک مصرف بسیار حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در خصوص سبک مصرف بهصورت جدی توصیه کردند.
وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی به توانیم یک حرکت بزرگ انجام دهیم که این اقدام در وزارتخانه ماندگار شود.
ساداتی نژاد عنوان کرد: جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری حرکت و فعالیت است و نباید پدافندی عملکرد، بلکه باید خالق باشیم و تنها دفاع کافی نیست.
وی تأکید کرد: حوزه ترویج باید در جهاد تبیین در میان میدان باشد و در فصل کشت در کنار کشاورزان اقدام عملیاتی داشته باشد و باید کاروان بهرهوری و ترویج راه بیندازند.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ارزانسازی غذا نقش رسانه بسیار حائز اهمیت است اما در تمام ابعاد وزارت جهاد کشاورزی نبود رسانه مشهود است که امیدواریم در کشور یک نهضت در حوزه تولید، سلامت و ارزانسازی غذا ایجاد شود تا مردم در ارتباط با حوزه غذا احساس آرامش کنند.
دیدگاه تان را بنویسید