Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل یک شرکت تولید کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در پی فعالیت شرکت های هرمی مطرح کرد:

بازاریابی شبکه ای در تقابل با هرمی ها / عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی 20 درصد ارزان تر از خرده فروشی ها

مدیرعامل یک شرکت تولید کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در پی فعالیت شرکت های هرمی مطرح گفت: متاسفانه در چند سال اخیر با توسعه فضای مجازی برخی از شرکت های وارد کننده برای فروش محصولات غالبا بی کیفیت خود به استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی روی آورده اند که در نهایت برای افزایش فروش به روش های غیر قانونی هرمی روی آورده اند.

بازاریابی شبکه ای در تقابل با هرمی ها / عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی 20 درصد ارزان تر از خرده فروشی ها


مدیرعامل یک شرکت تولید کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در پی فعالیت شرکت های هرمی مطرح گفت: متاسفانه در چند سال اخیر با توسعه فضای مجازی برخی از شرکت های وارد کننده برای فروش محصولات غالبا بی کیفیت خود به استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی روی آورده اند که در نهایت برای افزایش فروش به روش های غیر قانونی هرمی روی آورده اند.

به گزارش ایانا، اگرچه با توسعه روز افزون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی در راستای بازاریابی و افزایش فروش محصولات به یکی از روش های پر کاربرد در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مبدل شده است. هر چند این روش نوین فروش در کشور ما به واسطه رویکرد برخی از شرکت ها در واردات و فروش محصولات بی کیفیت و با نیم نگاهی به سابقه حضور شرکت های هرمی که توانسته بودند از بازار تشنه ایران درامدهای بالایی را برای خود رقم بزنند گاهی به بی راهه رفته و هم اکنون شاهد حضور خیل عظیم جوانانی هستیم که سعی دارند با استفاده از فضای مجازی و نسبت به فروش این محصولات و کسب اندک درآمدی اقدام کنند. موضوعی که به اعتقاد کارشناسان این حوزه در صورت تداوم به افزایش بیکاری دانش آموختگان به واسطه در خطر قرار گرفتن تولید داخلی دامن خواهد زد. در واقع با توجه به بخشنامه ای که بازاریابی شبکه ای را تنها برای واحدهای تولیدی که بیش از نیمی سهام شرکت های بازاریابی را در اختیار داشته باشند مجاز دانسته است. فعالان این حوزه می گویند در بازاریابی شبکه ای که در تمامی کشورهای جهان مورد بهره برداری قرار می گیرد شرکت ها با تکیه بر تولیدات داخلی و همچنین حذف هزینه های تبلیغاتی و سیستم های سنتی واسطه محور ضمن کاهش قیمت تمام شده خریدار را در نهایت به یکی از اهرمهای بازاریابی مبدل خواهند کرد.

در این رابطه مسعود راشدی، مدیر عامل صنایع ایمان که در زمینه تولید و فروش محصولات آرایشی درمانی فعالیت دارد، در خصوص بازاریابی شبکه ای اظهار کرد: بازاریابی شبکه ای هم اکنون به یکی از روش های قدرتمند در افزایش رقابت پذیری در بازار تبدیل شده است.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر با توسعه فضای مجازی برخی از شرکت های وارد کننده برای فروش محصولات غالبا بی کیفیت خود به استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی روی آورده اند که در نهایت برای افزایش فروش به روش های غیر قانونی هرمی روی اورده اند.

مدیرعامل این شرکت تولیدی به بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه تنها واحدهای تولیدی که بیش از 51 درصد از سهام شرکت های بازاریابی شبکه ای را در اختیار داشته باشند، قادر به بهره گیری از این روش در فروش محصولات خود خواهند بود.

راشدی در ادامه گفت: با توجه به دارا بودن بیش از 350 پروانه ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکتی توزیعی و خرید بیش از نیمی سهام آن اقدام شده و هم اکنون به عنوان یکی از قوی ترین شرکت های فعال در بازاریابی شبکه ای مطرح هستیم.

وی گفت: استفاده از این نوع شبکه توزیع ضمن از بین بردن واسطه ها امکان خرید مستقیم محصول با کیفیت با قیمتی 10 تا 20 درصد کمتر از نرخ عرضه شده در بازار خرده فروشی را برای خریدار فراهم می کند.

شرکت صنایع بسته بندی ایمان که از سال 90 کار خود را با تولید محصولات بهداشتی درمانی آغاز کرده علاوه بر ایجاد اشتغال حدود 600 نفری به طور مستقیم و بیش از7000 نفر به صورت غیر مستقیم توانسته به مدت 5 سال عنوان واحد نمونه و کارآفرین برتر استان البرز و در سال 93واحد نمونه کشوری را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید