باید به بخش ترویج کشاورزی بیشتر از نگاه سازه ای، نگاه نرم افزاری داشت
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ترویج اساس توسعه در بخش کشاورزی است و باید به این بخش بیشتر از نگاه سازه ای، نگاه نرم افزاری داشت.
به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، محمد عزیزی راد در نشست سالانه شورای روابط عمومی های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با که حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مسئولین روابط عمومی ادارت تابعه و شهرستان های استان و رئیس انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: ترویج به عنوان یکی از مفاهیم اساسی علوم ارتباطات در بخش کشاورزی اهمیت بسیار زیادی دارد. البته متاسفانه در کشور ما بخش کشاورزی نیز مانند سایر بخش ها به یک بخش سازه ای تبدیل شده است و از توجه نرم افزاری به این بخش مقداری دور شده ایم. البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که مخاطب نیز ذائقه اش تغییر پیدا کرده و بیشتر به اخبار سخت افزاری در حوزه کشاورزی علاقه نشان می دهد.
وی افزود: ترویج اساس توسعه در بخش کشاورزی است و این تجربه ای است که در همه دنیا اثبات شده است.
عزیزی راد با اشاره به اهمیت اقدامات روابط عمومی در تغییر الگوی کشت، گفت: فرهنگ سازی نقش مهمی در احیا دریاچه ارومیه داشته و نقش رسانه ها و روابط عمومی در این حوزه بسیار حیاتی است. روابط عمومی ها باید اهمیت مسائلی مانند تغییر الگوی کشت را برای کشاورزان تبیین کنند تا آنها بدانند اگر در این زمینه اقدامات جدی انجام نشود و همکاری لازم را نداشته باشند در آینده نزدیک چه آسیبی به معیشت و کشاورزی آنها وارد خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به چالش های روابط عمومی گفت: آموزش نیروی انسانی، نگرش مدیران به روابط عمومی و تطابق انتظارات از روابط عمومی با امکانات آن، بی انگیزگی نیروهایی که تخصص کافی و لازم را در روابط عمومی ندارند، از جمله چالش های این حوزه است.
عزیزی راد از تغییر مفهوم رسانه در دنیای امروز سخن گفت و افزود: امروزه ما با انسان رسانه ها مواجه هستیم. اگر چه که در حوزه روابط عمومی با محدویت های زیادی در کشور و استان روبرو هستیم اما اگر یک کارگزار روابط عمومی در استان بخواهد به نحو احسن در حوزه فعالیت خود تاثیرگذار باشد باید از هوش مصنوعی و فناوری های جدید به بهترین شکل استفاده کند.
دبیر کارگروه روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: کارگروه روابط عمومی به پیشنهاد بنده و با هدف شبکه سازی، استفاده و بهره گیری از ظرفیت نخبگان روابط عمومی شمال غرب کشور راه اندازی شد و اولین کارگروه روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان در کشور است.
حمید صبری افزود: این کارگروه جهت ارائه راه حل های مدیریتی در قالب ارائه مشاوره های تخصصی، ارائه سیاست ها و راهبردهای مورد نیاز روابط عمومی ها فعالیت می کند و وظیفه آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه را دارد.
وی بیان کرد: من روابط عمومی را به عنوان رسانه و کارگزاران روابط عمومی را به عنوان رسانگر می دانم.
دبیر کارگروه روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی نیز مانند سایر عرصه ها باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند.
صبری بر بومی سازی روابط عمومی تاکید کرد و گفت: باید در کنار بومی سازی روابط عمومی از فناوریهای روز دنیا به بهترین شکل استفاده کرد.
دیدگاه تان را بنویسید