مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:

بیش از ۱۲ هزار تن میوه در طرح نوروزی توزیع شدند/ وعده افزایش غرفه‌های توزیع کالای اساسی در سال آینده

تهران- ایانا- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع بیش از ۱۲ هزار تن میوه شب عید و کاهش ۲۵ درصدی قیمت‌ها در طرح عرضه نوروزی و ماه رمضان خبر داد و گفت: مردم خواستار افزایش تعداد غرفه‌ها شدند.

بیش از ۱۲ هزار تن میوه در طرح نوروزی توزیع شدند/ وعده افزایش غرفه‌های توزیع کالای اساسی در سال آینده

محمدرضا طلایی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، درباره وضعیت بازارهای نوروزی و عرضه کالاهای اساسی اظهار داشت: «ما از ۲۵ اسفند در قالب طرح‌های نوروزی، غرفه‌هایی در میادین و چادرهایی در سطح کشور برپا کردیم که تعداد آنها به بیش از ۴۵۰ تا ۵۰۰ مورد رسید. در این مراکز، عرضه مستقیم سیب، پرتقال، خرما و سیب‌زمینی انجام شد.»

 

وی با اشاره به ذخیره‌سازی میوه‌های شب عید از آبان‌ماه، تأکید کرد: «امسال تلاش کردیم تا کیفیت میوه‌های عرضه‌شده بهبود یابد و خوشبختانه مردم نیز رضایت نسبی داشتند. تا ۲۹ اسفند، بیش از ۱۲ هزار تن میوه توزیع شد. البته با آغاز سفرهای نوروزی، تقاضا کاهش یافت، اما همچنان غرفه‌های ما فعال هستند و میوه مورد نیاز را تأمین کرده‌ایم.»

طلایی درباره قیمت‌گذاری این محصولات گفت: «در غرفه‌های ما، میوه با ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش قیمت عرضه شد و در برخی استان‌ها خرما حتی ۴۰ درصد ارزان‌تر از بازار بود. این روند تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و تأثیر محسوسی در کاهش قیمت‌ها گذاشته است. به‌طور مثال، قبل از آغاز توزیع، قیمت میوه‌ها در بازار بالاتر بود، اما پس از اجرای طرح، شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها بودیم. در مورد خرما نیز به دلیل ذخایر کافی، علاوه بر عرضه مستقیم، بخشی از آن به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحویل داده شد.»

وی درباره وضعیت سیب‌زمینی نیز گفت: «از ۲۸ و ۲۹ اسفند، ارسال سیب‌زمینی به استان‌ها آغاز شد. در تهران قیمت هر کیلوگرم ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و در استان‌ها نیز با توجه به هزینه حمل‌ونقل، اندکی تفاوت قیمت داشت.»

 

افزایش انتظارات مردمی از توزیع میوه نوروزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به پرسشی درباره شکایات مردم از این طرح توضیح داد: «در جلسات روزانه‌ای که با همکاران استان‌ها برگزار کردیم، شکایتی درباره کیفیت یا کمیت میوه‌ها نداشتیم. اما برخی از مردم خواستار افزایش تعداد غرفه‌ها برای دسترسی آسان‌تر بودند. همچنین، برخی اعتراض‌ها مربوط به زمان آغاز عرضه بود؛ چراکه به دلیل انتقال میوه از سردخانه، در برخی غرفه‌ها توزیع دیرتر از ساعت ۹ آغاز می‌شد و به ۱۰:۳۰ یا ۱۱ می‌رسید. این موضوع در روزهای اوج خرید شب عید بیشتر دیده شد، اما پس از کاهش تقاضا، این مشکل نیز برطرف شد.»

وی ضمن ابراز امیدواری برای بهبود این طرح در سال‌های آینده، تأکید کرد: «برنامه‌ریزی ما این است که در سال‌های آینده، با افزایش غرفه‌ها و بهبود فرآیند توزیع، دسترسی مردم را آسان‌تر کنیم.»

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید