Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان تات در اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌های کشاورزی:

الگو مصرف و سبک زندگی از طریق رسانه ملی به مردم منتقل شود

رییس سازمان تات گفت: باید الگو مصرف و سبک زندگی از طریق رسانه ملی به مردم منتقل شود زیرا هرکجا رسانه ملی ما ورود کرده ما موفقیت داشته ایم و هرکجا غفلت کرده ایم نتوانستیم اهداف را به خوبی پیش ببریم.

الگو مصرف و سبک زندگی از طریق  رسانه ملی به مردم منتقل شود

به گزارش خبرنگار ایانا، سید مجتبی خیام نکویی در اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های کشاورزی (یادواره جهادگر شهید سید مرتضی آوینی) که در سازمان تات برگزار شد، بیان کرد: در این ۴۴ سال پیشرفت‌های بی نظیری داشتیم  و حوزه‌های موفقیت آنچنان درخشان بود که در چند ماه گذشته در سه سفر خارجی همه وزرا میگفتند پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری غیر قابل انکار است.

در تولید غذا ضریب خودکفایی ۸۰ درصد داریم 

وی ادامه داد: از زمانی که انقلاب پیروز شد  تاکنون تولید غذا افزایش پیدا کرده و ۱۲۵ میلیون تن تولید غذا در سال داریم در حالی که جمعیت کاهش پیدا کرده است و ضریب خود کفایی ۸۰ درصد داریم.

رییس سازمان تات بیان کرد: در طول ۴۴ سال غذای جامعه تولید شده و نگرانی ایجاد نشده است. اما اگر توجه ویژه به بخش غذایی شده بود امروز تولید افزایش بیشتری داشت.

خیام نکویی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴ درصد جمعیت شهری هستند و ‌روستاها از شهر مهاجرت کردند، ادامه داد: نیاز بود در این حوزه بهتر نقش آفرینی میکردیم. امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد در غیر این صورت تبدیل به سلاح برای سلطه بر کشورهای دیگر نمیشد.

وی تصریح کرد: الگو مصرف و سبک زندگی از طریق  رسانه ملی باید به مردم منتقل شود و هرکجا رسانه ملی ما ورود کرده ما موفقیت داشته ایم و هرکجا غفلت کرده ایم نتوانستیم اهداف را به خوبی پیش ببریم.

رییس سازمان تات بیان کرد: در هر حوزه‌ای همچون تولید گندم که توجه کرده‌ایم پیشرفت فراوان داشته‌ایم.

در این مراسم از برگزیدگان یازدهمین جشنواره  ملی رسانه‌های کشاورزی در سراسر کشور تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید