واکسن های وارداتی طیور، تولید کننده داخلی را به حاشیه می راند
مدیرعامل شرکت تعاونی پخش تولیدی- توزیعی رازی گفت: جذابیت و سودآوری واکسنهای وارداتی طیور، تولید کننده داخلی را متضرر کرده و به حاشیه میراند.
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، مهدی حجازی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته تهران که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، با حضور در غرفه موسسه رازی، مهم ترین موضوع در انتخاب واکسن برای مصرف کنندگان را کیفیت آنخواند و گفت: موسسه رازی نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه در عرصه ساخت و تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک را دارد و از پایه گذاران صنعت واکسن سازی کشور است.
وی گفت: دانشمندان و محققان این موسسه همواره برای حفظ و ارتقا کیفیت محصولات مجموعه، همت کردهاند و درصورت بروز هرگونه مشکل یا نقصی در واکسنها یا گزارش مصرفکنندگان، به سرعت رسیدگی و پیگیری شده و می شود.
حجازی، با بیان این که تا کنون شکایت یا انتقادی از کیفیت محصولات موسسه رازی از سوی دامداران و پرورش دهندگان طیور نشده است، بیان کرد: در این صنعت، همواره بحث تجارت و فضای رقابتی مطرح بوده و جذابیت و سودآوری واکسنهای خارجی برای واردکنندگان سبب شده بازار داخل کشور را به سمت انتخاب واکسن های خارجی هدایت کنند. در حالی که باید دست به دست هم دهیم و واکسنی که به زحمت و با کیفیت عالی در مملکت مان تولید می شود را مصرف کرده و کمتر به سمت مصرف واکسن های مشابه خارجی برویم.
مدیرعامل تعاونی تولیدی توزیعی رازی، از مزیتهای مصرف واکسنهای موسسه رازی را برخورداری از خدمات بیمه عنوان و تاکید کرد: اگر مرغداریها و دامداریها پس از استفاده از واکسنهای موسسه رازی دچار درگیری شوند، بیمه، خسارت وارده را جبران خواهد کرد؛ این در حالی است که واکسنهای خارجی از این امتیاز برخوردار نیستند.
وی اضافه کرد: انتقال واکسن از محل تولید به محل مصرف، مستلزم رعایت زنجیره سرد است و بسیاری اوقات شاهد هستیم این الزام در واکسنهای وارداتی رعایت نمیشود. همچنین بومی بودن سویههای استفاده شده در واکسنهای داخلی بر بیماریهای در گردش میان جمعیت دام و طیور کشور اثرگذاری بهتری دارد.
نماینده پخش محصولات موسسه رازی در کشور، یادآور شد: واکسنهای موسسه رازی در مراکز مایهکوبی و واکسیناسیون، توزیع و با نظارت سازمان دامپزشکی و ادارات کل استانی انجام میشود.
به گفته حجازی، کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، روسیه، عراق و افغانستان، مقاصد صادراتی محصولات موسسه رازی بوده و با بررسی های میدانی و انجام مذاکرات، تعداد کشورهای هدف رو به افزایش است.
دیدگاه تان را بنویسید